petak, 10. svibnja 2013.

Uvod u blog

Prvo da objasnim zašto Blog iako imam stranicu. Stranicu već mjesecima nisam taknuo jer sam se posvetio časopisu. Bio sam uvjeren da će časopis svima biti jednostavan za čitanje i da će se tekstovi moći kopirati i prevoditi ukoliko za to postoji potreba.

Dosta sam pretjerao sa pozadinskim slikama, neke priloge prije objavljivanja nisam dovršio, imena autora priloga su slabo vidljiva i slično. Časopis je iz određenih razloga morao biti objavljen najkasnije 15.04. i toga sam se držao. Par zadnjih dana sam samo slagao priloge, ispravljao pogreške…

Nakon objave časopisa došli su i komentari. Uglavnom pozitivni, a kritike su se odnosile na izgled časopisa, sporo i teško otvaranje PDF-a. Reakcije stranih forumaša su bile odlične uz samo jednu kritiku. Zašto časopis nije na engleskom jeziku? Samo iz jednog razloga, ja ne znam engleski dobro pa da časopis bude ne engleskom, a prevođenje ne dolazi u obzir jer je strašno skupo. Upravo iz toga razloga je nastao ovaj blog. Tekstovi će se lakše prevoditi, a nadam se da će se moj trud nagraditi većim brojem komentara.
I što sada? Imam stranicu koju ću ugasiti jer je višak, imam časopis koji uz manja poboljšanja ostaje kakav je, i imam blog na kojem neću objavljivati radove drugih ljudi jer oni imaju svoje stranice ili blogove. Koja korist je onda od bloga? Na blogu ću pisati sve novosti vezane uz časopis, objavljivat ću sve svoje radove, intervjue, battlereporte i još puno toga. Čim mi netko pošalje materijal za časopis, ja ću ga obraditi i pripremiti, a obavijest stavljam na blog. Svaki pravovremeni komentar će možda promijeniti izgled časopisa. Nakon što objavim časopis, na blog ću staviti informaciju gdje se može skinuti.

Vjerujem da će sa ovim blogom cijeli projekt biti znatno zanimljiviji. Nećete čekati dva ili tri mjeseca da vidite što je u časopisu.
Na blogu će biti neke stvari koje neće ući u časopis. Nema koristi ako u časopis stavim najavu za turnir koji će do objave časopisa završiti, znači na blog ide najava, a u časopis sve ostalo.

  Tomislav, 10.05.2013





Tekst kopiran iz časopisa:
Pozdrav svima!
… malo o samoj ideji (pokušao sam kratiti tekst, ali nisam uspio)

Prije skoro godinu dana sam pokrenuo stranicu na kojoj je u početku bilo svašta i stranica je izgledala strašno. Svađa boja i oblika, teško je bilo snaći se u svemu, međutim meni se tada sviđala. Pokušao sam ugurati više različitih mjerila, Panzer Corps battle reporte, knjige i časopise, neke društvene igre…

Srećom, uz pohvale za samu ideju, bilo je i dovoljno kritičara pa sam stranicu brzo preuredio i ostavio samo 1/100 minijature. Sami modeli bi bili ništa bez po meni fantastične igre «Flames ofWar» kojoj je stranica bila posvećena. Radi toga su me neki veći proizvođači 1/100 modela u samom startu odbili jer i oni imaju svoje igre i ne žele financirati stranicu o FoW-u.

Ubrzo nakon objave planova o stranici na raznim forumima, javilo ne nekoliko ljudi koji su bili raspoloženi za suradnju. Članci su izlazili, noviteta je bilo dovoljno, a našao se i koji battle report (BR). Broj posjeta je rastao svakim danom… Ipak, nije sve bilo tako dobro. Samo jedan sponzor (Carta Magica) je pokrivao nagradnu igru, dok sam sve ostalo sam financirao. Posjeti turnirima nisu bili jeftini, prevođenje članaka također. Suradnike nisam mogao nagraditi i time motivirati i polako su odlazili… Nakon tri mjeseca i puno potrošenog vremena stranica se ugasila. Nisam bio nezadovoljan napravljenim; imao sam stranicu, upoznao sam dosta zaljubljenika u ovaj hobi, posjetio sam par turnira. Sve u svemu, jedno divno iskustvo. Napravio sam svoju prvu stranicu, organizirao sam dvije nagradne igre i naučio kako ih ne treba raditi, i zaključio sam da je ovo hobi koji će me držati godinama
Par mjeseci nakon toga, krajem 2012. godine, pokušao sam ponovo nešto pokrenuti. Nisam ni sam bio siguran što bi to bilo i zašto bi ovaj put ideja uspjela. Jedino sam znao na koga mogu računati i što me čeka ako još jednom nešto pokrenem. Ideja je bila izrada velike 1/100 WW2 diorame u čijem radu bi na neki način sudjelovalo jako puno ljudi. Sve je ostalo samo na ideji jer nije bilo zainteresiranih za pomoć u bilo kojem obliku (hvala Deki za donirano vozilo). Neki su pokušali pomoći govoreći da se malo zamislim o ovom projektu, da li ću stvarno to raditi, gdje će diorama stajati ako ikada bude gotova, da li je to uopće diorama i slično.,

Bez obzira na sve, dioramu sam počeo raditi. Sa stare stranice sam izbacio sve i na kraju sam objavljivao članke o diorami praćene fotografijama i komentarima. Svi sponzori su izbačeni, ostao je samo logo jednog dućana i to ne radi dućana nego radi Raše koji mi je više puta maksimalno izašao u susret. Još samo da obećane tekstove šalje na vrijeme.
Diorama je lijepo napredovala. Dobro je došla promjena gdje ja nešto radim i objavljujem, a ne kopiram tuđe radove. Bio sam zadovoljan kako je sve napredovalo. Svako sjedanje za radni stol me odvuklo u sasvim drugom smjeru od planiranog i uživao sam u tome. Koliko god bi se pripremao da nešto stvarno dovršim i tek onda krenem dalje, onog trena kada bih vidio komad nekog materijala na stolu, u kutiji, krenuo bih raditi što mi je u tom trenutku palo na pamet. Zadnjih tri mjeseca nije bilo promjena radi drugih obaveza, međutim nastavljam za koji dan. Kao što sam već spomenuo, projekt je trenutno u mirovanju. Ne radi toga što sam izgubio volju, što su neki zlobnici predvidjeli. Razlog je ovo što trenutno radim, PDF časopis. Nedostajali su mi turniri i FoW uživo, razgovori sa forumašima… i to je razlog zašto je nastao časopis.

Prije nego što sam bilo što pokrenuo, napravio sam Pilot, reportažu sa turnira u Ljubljani koji je bio početkom 2. mjeseca. Uz veliku pomoć svih sudionika, a pogotovo Primoža, reportaža je skoro u obećanom roku bila gotova. Ohrabrile su me samo pozitivne reakcije nakon čega sam bio siguran da je časopis samo nastavak.

PDF časopis «Tom's Magazine» jer mi nitko nije ponudio bolje ime za časopis, a brzo sam nešto morao smisliti. Časopis bi trebao biti mjesečnik (malo kasnije ću napisati o čemu to ovisi). Časopis koji bi trebao biti kao stranica, ali nakon što se sredi i objavi jedan broj, sve se briše i ide od početka. Svaki članak je cjelina za sebe. Nema najava što bi moglo biti i što očekujem od suradnika, broj stranica će biti 50+ u boji, tekstovi na izvornom jeziku pa koristite Google ili neki drugi prevoditelj. Par stalnih tema kao što su battle reporti, galerija, najave FoW događanja, tutoriali, nagradna igra, reportaže i slično će biti stalne teme.

Za prvi broj imam dovoljno suradnika i tekstova. Sponzori me ne smiju nagraditi u novcu nego mi šalju svoje donacije (modele). Svi veliki proizvođači 1/100 modela za sada šute. Lokalni dućani su dali svoju podršku…

Tema prvog broja je trebao biti FoW turnir u Novom Sadu, ali je turnir odgođen pa ništa od toga. Tema je turnir iz Ljubljane, održan 23.03. plus nekoliko battle reporta, intervju, galerija jednog od najboljih bojača figura, slaganje i bojanje kuće izrezane od plastike (laser cut), izrada diorame koja će se protezati kroz više brojeva…

Svi suradnici će biti kratko predstavljeni. Nadam se većem broju suradnika u drugom broju, većem broju sponzora, a to će odrediti koliko često će PDF časopis izlaziti. Ukoliko bude dovoljno suradnika i sponzora, pa da svi budemo sretni i zadovoljni, nema razloga da PDF časopis ne izlazi svaki mjesec. Ako će biti malo suradnika i neće biti sponzora, časopis će izlaziti svaka dva ili tri mjeseca. Što se mene tiče, bilo koji članak koji sam ja napisao ili fotografiju koju sam ja napravio, možete slobodno kopirati i negdje objaviti uz napomenu da je to kopirano iz časopisa «Tom's Magazine». Za ostale materijale koji nisu moji, molim vas da prije bilo kakve objave pošaljete upit koji ću ja proslijediti autoru i odgovoriti vam čim i sam dobijem odgovor. Ukoliko na bilo koji način želite pomoći, bilo materijalima ili «samo» kritikama, savjetima slobodno se javite na mail: tomislav.borosa@inet.hr

Nadam se da će vam se časopis svidjeti. Moguće moje teme za drugi broj su izrada stola za FoW, nastavak diorame «Ardeni», komentiranje neke nove liste…
Na kraju, časopis je radilo nas nekoliko. Svima još jednom zahvaljujem na pomoći.

Broj stranica nije mali za prvi broj, međutim time nisam bio opterećen. U drugom broju očekujem više suradnika i naravno više priloga, više sponzora. Ako time naraste i broj stranica, odlično. Radi se o PDF izdanju pa ne moram brinuti koliko će me koštati tisak ako prebacim dogovoreni broj stranica. Rado ću objaviti vaše radove u galeriji, vaše tutoriale.
Ukoliko imate stranicu, blog ili što slično sa 1/100 minijaturama, slobodno pošaljite kratku informaciju o čemu se radi kao i link. Znam da ovakav časopis neće imati puno čitatelja i da bi bilo dobro ubaciti još neke stvari kao što su modeli i makete u drugim mjerilima, recenzije knjiga i časopisa, filmova, najava maketarskih takmičenja, turnira sa npr. 28mm modelima, recenzije društvenih igara i još puno toga, ali za to treba puno ozbiljnih i odgovornih suradnika, kao i puno vremena da bi se takav časopis pripremio. Tko zna što će biti jednog dana. Sve ovisi o vama, čitateljima i naravno o sponzorima koji će sve to financirati (bar kroz modele, knjige i sl.).
U svakom broju ću objaviti jedan intervju i to za početak sa suradnicima. U prvom broju sam to napravio sa Duletom, čovjekom koji mi se javio prošlo ljeto nakon objave stranice. Početnik je u svijetu ovih modela, baš kao i ja. Za razliku od mene on modele i boja, igra FoW… Meni se sviđa to što on radi. Uglavnom koristi Zvezdine modele, a rezultate možete vidjeti u časopisu. Od samog starta mi je pružio veliku podršku i drago mi je što dominira u ovom broju.
Drugi na listi suradnika je Milan (Hertz). U ovom broju sudjeluje sa «samo» jednim battle reportom; bez problema ih je moglo biti desetak i više jer ih toliko sigurno ima. Iako smo se čuli preko foruma (isto radi stranice koju sam pokrenuo), upoznali smo se u Ljubljani prošle godine u 9. mjesecu. On je igrao i bio odličan treći, a ja sam radio reportažu. Bilo je vremena za razgovore, kraći obilazak Ljubljane i sve u svemu, jedan dobar vikend u Ljubljani.
Treći suradnik je Primož (RedDragon), igrač FoWa, organizator vrhunskih turnira u Ljubljani i jako mi je pomogao kod Pilota. Ne vjerujem da sam ikome poslao toliko poruka i mailova kao njemu kada sam prikupljao i slagao materijale za Pilot broj. Na zadnjem turniru je bio drugi i vjerojatno sam ja krivac tome jer je protiv mene izgubio dragocjene bodove radi strpljivog objašnjavanja pravila FoW-a, a vrijeme je samo iscurilo. Poslao je odličan BR iz EW bitke što ćete i sami vidjeti.
Treba spomenuti i odličnog bojača Rubéna (Heresy) iz Španjolske koji je odlučio pomoći. Iako sam mu se dosta kasno javio, poslao mi je kraći prilog zadnje obojanog modela. Par stranica sam posvetio njegovim 1/100 modelima, a vjerujem da će toga biti još.

Žao mi je što još jedan bojač i igrač FoW-a nije našao malo vremena za slanje priloga, žao mi je što je odustao od bojanja 1/100 minijatura jer je to radio odlično. U trenutku pokretanja stranice, samo njegovi prilozi su prvi mjesec držali tu stranicu i na tome sam mu jako zahvalan. Najmanje što mogu napraviti je da jednu stranicu posvetim njegovim radovima. Rado bih objavio i njegov odličan tutorial bojanja Sturm Tigra, međutim ne želim u časopis stavljati radove koje sam već negdje objavio, ali ako želite… ako dobijem bar 10 mailova sa molbom da se taj tutorial ipak objavi, objavit ću ga. Igore, hvala za svu pomoć.
U zadnji tren je i Stiv odlučio poslati par fotki sa pratećim tekstom. Zanimljivo je da smo se upoznali u Ljubljani iako živimo u Zagrebu. Inače mrzi Battlefrontove modele i veliča PSC. Priča se da igra nekakvu igru sa 28mm šarenim modelima i da radi toga ne želi na veliki FoW turnir u Novi Sad.
Neki su mi trebali poslati materijale pa se nisu javili. Kako ne želim biti jako dosadan, sve to mogu objaviti u nekom drugom broju, kada nađete više vremena.

TomZG, 14.04.2013


Nema komentara:

Objavi komentar