petak, 9. travnja 2021.

CD diorama - Normandy 1944 (1/100)

 "NORMANDY 1944"


 
CD diorama je završena 
 

Kao posljedice neigranja FoW-a, te svakodnevno bojanje minijatura jednostavno se pojavila želja za izradom male diorame u mjerilu 1/100.

Već sam uredio nekoliko CD-a na koje stavljam modele prilikom fotkanja tako da ideja nije nova...

Sve je počelo spontano... obojao sam 2 vozila, a nova kutija mi se nije otvarala. Nisam bio spreman za dosadni dio struganja rezina, ispravljanja metala i ostale gluposti jer su nekada svi modeli bili prilično nedorađeni. Odlučio sam napraviti malu dioramu ili bar nešto slično; s jednim vozilom i nekoliko vojnika... Ako modele ne pričvrstim na dioramu onda ću ih kasnije moći koristiti za FoW ili druge igre.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Ovako je sve počelo...

Na jednu stranu CD-a sam zalijepio papirnu traku radi popunjavanja rupe...

 
...dok sam na drugu stranu super ljepilom pričvrstio nekoliko granulacija pijeska i sitnih kamenčića. Nešto izvađeno iz mora, ostatak kupljen...
 
 Cigle su rađene od plutenog čepa. Rupe u ogradi sam punio ostacima - piljevinom, ako se to tako kod pluta zove.

Nakon sušenja bilo je malo popravljanja jer se vidjela druga strana CD-a. Bijelo ljepilo i sitni pijesak.

 
U međuvremenu posadih nešto trave koja je trebala biti zakucana uz ogradu. Trava je prevelika za ovo mjerilo, tj. odlučio sam za travu koristiti nešto drugo.
 
 
Za kamenje i pijesak sam otvarao puno bočica boja, kontrasta, radio sam dry brush puuno puta... sve dok nisam bio zadovoljan postignutim. Jasno, kasnije sam još dorađivao...

Za probu postavljena trava. Vidi se na ne odgovara mjerilu.

Radi slikavanja doveženi Sherman,
Panther,
FireFly,
  
Maus i
 
Tigar.

 Na dioramu je trebalo ići jedno veliko i nekoliko manjih stabala, drvena ograda... Skica na papiru je jedno, mali CD nešto drugo... Sve zamišljeno nije stalo.
Vojnike sam planirao lijepiti, ali čemu? Želim malo više od diorame negdje na polici. Osim toga ni mjesta baš nemam pa je jednostavnije nakon fotkanja sve skinuti s CeDejca i zgurati među ostale modele.
Sherman i posada su obojani nekoliko mjeseci prije. Radi se o starom rezin/ metal modelu koji je zarobljen i prebojan negdje u Normandiji daleke četrdeset i četvrte. Svi vojnici po tenku su posada SdKfza.
 
Desetina odabranih za popodnevnu šetnju. Znaju da idu na dioramu, a ne u pravu bitku pa ih zaboli neka stvar za kamuflažu.
 
 
Crno prajmirani, te dry brushani nekom sivom. Prije toga, svaki od njih je zadužio vlastiti čep.
 
 
Puknut plavo-sivi kontrast...
 
 
Ekipa je obojana, bazice ću odraditi malo kasnije. Negdje u ovom trenutku sam odlučio ostaviti ih na bazicama.

Vojnike koji bezbrižno šeću uz ogradu izvukoh iz minijaturne vrećice. Odlični detalji i puno posla za odstranjivanje plastike/ gume. Jedan vojnik je imao prevelik nos i sitnom korekcijom istog, ostao je bez lijevog oka. Rupu sam obojao u crveno... Hodajuće Germane obojah krajnje jednostavno, možda čak pogreših u nekim nijansama... npr. remenje je svj. smeđe, čuturica skoro da se ne vidi jer je crni kontrast previše ubio smeđu... Cilj je bio stvoriti dioramu, a ne obojati sve savršeno točno. Kao da to inače radim :). 
 
Više vremena posvetio sam bojanju podloge... kamenčićima i travici. Da je ovo mini diorama (ili vinjeta) za veće mjerilo sve bi bilo drugačije i veće.
 
Dio CD-a je prazan i tu može ići napušteno vozilo, npr. britanski universal carrier ili američanski polu-gusjeničar, pa čak i koji zarobljeni vojnik, ali negdje treba stati. U maketarstvu vrijedi zlatno pravilo "manje je više". Ne treba pretjerivati detaljima.
 
 

Uživao sam radeći ovu malu dioramu. Toliko sam se opustio u ta tri dana da je već u planu nastavak, drugi Sony CD. Ovaj put bi uz neku rijeku, pored ruševne zgrade mogli koračati Britanci ili Ameri (ako nađem koji model).
 
 
Ovako završava...

Tom



Nema komentara:

Objavi komentar