nedjelja, 18. kolovoza 2024.

Brzo bojanje brzim bojama (SpeedPaint)

 


Dalo bi se pričati o tome koliko je meni bojanje brzo… vid je sve lošiji mada se ja pretvaram da vidim i ove buhe u mjerilu 1/100.

Boje su stvarno „brze“; na bijeloj podlozi su baš učinkovite. Jedini problem je što se u ovom setu dobije od svega pomalo… puno premalo za WW2 period. Brze boje daju osjećaj da je nešto obojano s bar 3 nijanse tako da štete vrijeme; umjesto brzih boja mogle bi se zvati boje koje štede vrijeme – to je kraće ;)

 

FOTKA 01 – Cijeli vod na jednom mjestu mada djeluju pomalo plastično J


FOTKA 02 –Šaka modela skinutih sa spruea i isturpijanih baza, da mogu samostalno stajati.

 

FOTKA 03 – Okupani u vodi sobne temperature uz minimalno Čarlija radi skidanje masnoće, prljavoće… isprani tekućom vodom i brzo osušeni te za svaki slučaj ispuhani (za)dahom mladića koji nema ni 52 godine…

 

FOTKA 04 – Vojnici su zalijepljeni na malo veće baze nakon čega se dodatno suše. Ovo je zadnji trenutak njihove tvorničko sive faze…

 

FOTKA 05 – Svako bojanje započinjem prajmerom, crnim ako ga imam… ovo vojnici su zaslužili najbolji crni prajmer koji će odlično pokriti plastiku; Vallejo black J

 

FOTKA 06 – Radim dvostruku drybrush, prvo širokim kistom nanosim base Wraithbone (Citadel), a zatim nakon sušenja ide drugi drybrush malo gušćom bijelom bojom u koju dodajem malo vode. Boja je Titnium White (Liquitex).

 

FOTKA 07 – Komplet brzih boja nema previše sivih i zelenih pa sam prisiljen miješati boje što nije nikakav problem za nove nijanse. Obećao sam raditi tutorial bojanja pa ću priložiti tablicu s popisom svih boja koje sam koristio.

Fotkanje svakog vojnika nakon svake faze bojanje bi oduzelo previše vremena… bojanje bi se odužilo i ovo više ne bi bilo brzo bojanje. 

 

 

 Tablica boja – jakne (jacket), hlače (pants) i šljemovi/kape (helmet/cap)

Vojnik = Soldier

Koristio sam Army Painter SpeedPaint "Most wanted set 2.0"

 


 

Za opremu, oružje koristim iste boje pa nema potrebe za drugom tablicom:

Gas mask Cointainers, Ammo boxes, Granate - Forest Sprite + Shamrock Green

Water Canteen - Dark Wood + Palid Bone

Wooden parts (Entrenching tool, Cartrige belts) - (Dark Wood + Palid Bone) + Zealot Yellow (1/3) + Bright Red (1/4)

Equipment bag/ Bread bag, Gaiters - Zealot Yellow (1/2) + Palid Bone (1/2)

Metal parts - Breadsword Silver

Boots - Dark Wood (2/3) + Bright Red (1/3)

Cooking pot - Yealot Yellow

Face and hands - Crusader Skin

 

FOTKA 08 – Sada ide highlights radi isticanja detalja i tu opet koristim Wraithbone (Citadel). Radi se u tankom sloju boje pa nema razloga na čekanje sljedećeg koraka… i evo, radi žurbe i razmišljanja o nekim drugim stvarima, radim strašnu pogrešku… Umjesto da svakog vojnika premrljam obilnom slojem washa Strong Tone ja koristim već pripremljeni wash za baze; kombinaciju Dark Rust (Vallejo), Contrast Darkoath Flesh (Citadel), Athonian Camoshade (Citadel), Shade Coelia Greenshade (Citadel) i Contrast Black Legion (Citadel). Previše potamljujem neke nijanse tako da sivkaste postaju smeđe, kod zelenih nema previše promjena, lice i ruke su malo tamnije… Napravio sam pogrešku i neću je ispravljati…

 

FOTKA 09 – Modeli se dosta brzo suše, naslanjam ih na kistove da se što bolje vide. Fotka od naprijed…

 

FOTKA 10 - … i fotka od iza; da e vidi oprema.

 

FOTKA 11 – Recimo da su modeli bojani i da je ostalo uređenje baza. Na svaku malu bazu ide još manje super-ljepila koje „solim“ morskim pijeskom…

 

FOTKA 12 – Za bojanje baza koristim velike (isto akrilne) boje jer su puno jeftinije. Guste su pa dodajem malo vode. Prvo ide smeđa..

 

FOTKA 13 – zatim je na redu žuta…

 

FOTKA 14 – i na kraju bijela pa gore spomenuta kombinacija washa i lagani highlihgts bijelom jer je ipak zima J


DRUGI DIO: detaljne fotke svakog modela

Pazio sam da nije uključen makro jer bi se otkrilo previše pogrešaka J.

Ovdje se radi o blitzkrieg bojanju ili u prijevodu… nanesi boju i idi na sljedeći korak. Kod ovog bojanja sam se držao pravila da nema popravaka, kako ispadne tako ostaje.

Na kraju pojedinačne fotke svakog vojnika




Za pripremu, bojanje i baziranje mi je trebalo oko tri sata od trenutka vađenja spruea iz vrećice pa do završenih modela. Po meni, to je odlično vrijeme, a tako misli i FB ekipa (u 2 dana sam dobio preko 2.000 lajkova). Vojnici će služiti na naslikavanje s nekim tenkovima, za male WW2 diorame u mjerilu 1/100. S pola metra izgledaju dobro, s dva metra su odlični J

Ovaj tutorial je nastao kao obećanje ekipi na FB… objavio sam po jednu fotku dva ranije obojana voda ne očekujući previše komentara i lajkova… Nakon pola dana objava je skupila više od  700 lajkova pa sam napisao da ću napraviti tutorial bojanja ako se ti lajkovi popnu na 1.000. Cilj je dostignut u roku 2 sata.

Hebat ga, obećanje je obećanje J

Zaključak: uživao sam u bojanju, puno mi je vremena trebalo za srediti prilog... Ovo je treći vod brzog bojanja :)... možda naknadnoo stavim fotke prva dva voda


TomZG, 2024-08

 

Nema komentara:

Objavi komentar