ponedjeljak, 29. rujna 2014.

Gaming Day - Ljubljana, 27.09.2014

Anže pomiče svoje Pume ili nešto slično...

Carius in Slovenia


Prije sukoba…

Do još jednog Gaming Daya ima samo 4 dana.
Nikada nisam pisao komentare prije odigranih bitaka. Idem i to pokušati. Da vidim koliko će se moje razmišljanje pokazati točnim.

Za listu nisam 100% siguran. Mogla bi izgledati ovako… HQ dva Jagdtigera plus BergePanther… Prvi vod jedan JagdTiger (Carius)… Moram imati samo jedan Combat Platoon:)
Ostali vodovi… Volksgrenadiri (R/V) sa Panzerschreckom, Volkssturm Platoon sa LMG timom, Vod malih 3.7cm AA (FlaK43) topova (3 komada), vod 8.8cm FK43 topova (3 komada), Panzer Scout Platoon sa SdKfzovima… i na kraju avion Arado 234 B…

Ukupno 6 vodova za 1760 bodova (po zadnjem brojanju).

Evo detaljnije analize…
Vjerojatno bi prvo pitanje bilo zašto u HQ stavljam 2 Jagdtigera, a samo jedan u Combat Platoon? Zašto nemam dva Combat Platoona? Zato jer nema razlike između 6 i 7 vodova ako pola ostaje u rezervi. Na ovaj način imam jednog JagdTigera više za zbunjivanje protivnika :)

Komanda se postavlja nakon deploymenta vodova, dva JagdTigera koštaju 5 bodova manje ako idu zajedno… U nekim misijama ma stol može ići samo jedan oklopni vod…

Carius ima posebna pravila i trebao bi donijeti prednost u napucavanju sa protivnikom. Za njega protivnik ne može biti konsilan i ne dodaje se +1 na hit ako je protivnik van 16''. Ima i loše pravilo gdje gubitkom njega gubim i jedan bod, tj. protivnik ga dobije automatski pa mogu izgubiti 7:0.

Nisam spomenuo da vodim 512. Schwere Panzerjagerkompanie.
Jedinica ima «Always Defend» pravilo, međutim ne igram na to. Isto tako, ne mogu raditi Kampfgruppe.

Ako se branim imam odlične 8.8cm FK43 topove (AT 16, RoF 2, FP 3+). Tri tako jaka topa nisu zanemariva snaga u obrani. Za razliku od «običnih» osamdeset osmica oni imaju AT 16 i mogu bombardirati (nisu AA topovi). Nije da su nešto jaki u ulozi artiljerije (AT 3, FP 5+), međutim ako uhvate pješadiju na otvorenom…

Imam i tri mala 3.7cm AA topa sjajnih karakteristika (RoF 4, AT 6, FP 4+) i koštaju samo 65 bodova. Dobri su protiv avijacije, pješadije i lako oklopljenih ili neoklopljenih vozila.

Odlučio sam se za dva voda statične pješadije.  Jedan vod Volksgrenadira (R/V) koji su odlični protiv pješadije i oklopa (5x Panzerfaust Assault Rifle, 2x Panzerfaust MG i 1x Panzerschreck). Veterani su, ukopat će se na objektivu i u najboljem slučaju protivnik ih gađa na 6.
Slabiji je Volkssturm Platoon (R/C). Imaju «samo» Panzerfauste i puške. Na početku partije su u «Prepared Positions». Jednu bazu mogu zamijeniti sa LMG timom koji nema Panzerfaust, ali nema ni Rof 1… Ima RoF 5. Ta promjena me košta 5 bodova manje na listi. Ova jedinica mora biti na tabli na početku igre i to malo remeti planove. Jedinica ne može koristiti «Stormtrooper» ili «Mission Tactics» pravila. Ništa zato, imam dva JagdTigera u komandi :)

Zadnja jedinica koja se broji za aktivne vodove… to su Panzer Scouti u SdKfzovima. Pet Panzerfaust MG timova u 5 SdKfz 251/1 polu-gusjeničara. U slučaju da ja moram napadati oni će biti jako korisni. Uz brzo kretanje imaju i odlično vatrenu moć. Deset kockica za MG timove i 15 kockica za SdKfz vozila, ukupno 25 kockica ili 20 kockica ako se vojnici nalaze u vozilima.
Na kraju ostaje avionče. Arado 234 B (glumi ga Me262) nije tu da bi nešto pretjerano napravio jer bacam samo 3 kockice za dolazak u prvom potezu. On je kupljen radi usporavanja protivnika koji se neće slobodno kretati, neće se kretati po otvorenom i u većim grupama. Skrivat će se iza kuća, pored šuma… i to će ga jako usporiti. Ako Arado i nešto uništi, super. Ima tek malo bolje karakteristike od Me262. Gađa samo bombama na 4+, ima AT 6 na top vozila i FP 1+, dok Me262 može pucati i topovima (mitraljezima), bombama gađa na 4+ i FP mu je 2+. Arado košta 5 bodova više, znači dođe me 110 bodova. Obadva aviona imaju 3 kockice (Sporadic Air Support). Radi se u mlaznom bombarderu i protivnički lovci-presretači tu nemaju što tražiti (Pravilo «High-Speed Jet»).




Nakon sukoba

Prošla su dva dana i razmišljam da li raditi Battle report ili ne?
Druženje je bilo već standardno dobro, ili bolje rečeno standardno odlično :)
Edo već zna kako iz prve naći Tobačnu. Pridružio nam se i Jure pa smo sat i pol vožnje potrošili na komentiranje lista, pravila i slično. Teško je nekome tko nije u ovoj (ili sličnim igrama) objasniti koliko uživam u ovakvim razgovorima, druženju…
Kako smo došli i prije 9 sati, morali smo popiti kavu u obližnjem kafiću.
Oko 10 smo se i skupili, posložili još par stolova, terena i igra je mogla krenuti.

Već unaprijed sam dogovorio prvu bitku. Marchi (Peter) mi je ponudio tri papira na izvlačenje liste sa kojom će igrati protiv mene. Znao je unaprijed što ja vodim i ovaj potez je stvarno bio fer sa njegove strane. Odabrao sam desni papir, okrenuo ga je i… igram protiv Battle Group Peiper (F/T). Sastav njegove liste je 2 PzIV J u komandi, 4x PzIV J u prvom vodu, po jedan Konigstiger u drugom i trećem vodu, SS Panzergrenadier Heavy Platoon sa samo dva tima mortara (SdKfz 251/2D 8cm), Gepanzerte SS-Panzergrenadier Platoon sa 1x Panzerfaust SMG, 6x Panzerfaust MG, 4x SdKfz 251/1D, vod sa 3 SdKfz 234/1 (2cm), i na kraju mobilna artiljerija sa 4x Grille K (RoF 1, AT 13, FP 1+, Bunker Buster, Bomberdments Range 56'' (140cm, ja sam mjerio 156 cm kada ne čujem dobro), AT 4, FP 2+…

Četiri stola su bila spremna za igru, bacam kockicu i dogovaramo da od 1 do 4 predstavlja stolove, ako padne 5 bira on, ako padne 6 biram ja. Ispala je petica i Marchi bira stol 3.
Svi stolovi su prekrasno složeni, puno građevina, terena… Idealno za pješadiju, loše za jedinice sa velikim dometom, loše za moje Jagdtigrove.


Slika 01 (stol na kojem igramo)
Slika 02 (moja lista)

Bacamo i misiju, igramo Free-for-all. Opet bacanje kockice da vidimo tko je napadač mada to baš ne znači previše jer se igra završava sa osvajanjem protivničkom objektiva. Marchi baca 5, ja 2. On napada. Naizmjenično postavljamo vodove, on kreće prvi. Da sada ne ulazim previše u ove bitne sitnice, tražim njegovu pogrešku kod postavljanja… sa jedinim vodom pješadije ne može čuvati obadva objektiva i tu je moja šansa. Njegov desni objektiv čuva ukopana pješadija, artiljerija… Njegov lijevi objektiv drže 4 PzIV iz prvog voda, 2iC, 3 SdKfz 234 (2cm)… dok sredinu čuvaju Konigstigrovi. U zgradi su observeri od mortara i artiljerije… Marchi je za Konigstigrove naravno bacao kockice. Prvi ima Rapid Fire (RoF 3) i još nešto manje važno (ili Stormtroop na 2+, ili Motivacija na 2+), drugi Clever Hans (Re-roll failed Bogging Checks)

Ja na svoj lijevi objektiv stavljam Volksgrenadire, Jagdtigra sa Cariusom… na desni Volkssturm Platoon, 3,7 cm topove, Panzer Scout Platoon, obadva Jagdtigra iz komande… U sredinu jake 8.8 cm topove.

I već u postavljanju radimo prve pogreške. Znam da ću ići desnim krilom i da ću se napucavati sa njegovim tenkovima i tu ne stavljam Cariusa koji ima (da samo ponovim) pravilo da protivnik ne može biti konsilan i da ne dodajem +1 na hit ako je protivnik van 16''.
Marchi artiljeriju stavlja skroz lijevo (njegova desna strana) čime mi ostavlja prolaz po desnoj strane jer nema domet. U ovoj partiji mi je jedini protivnik Jagdtigrovima artiljerija jer me na top 2 mogu gađati sa AT 4. Traže me na 3 ili 4+ (ako sam konsilan)… mogu me uništiti i Konigstigrovi na bok, pa i PzIV na bok, ali uz malo opreza ne bi trebalo biti problema…

Bitka počinje…
Kako smo odigrali dvadesetak poteza pokušat ću samo opisati što se događalo. Nema šanse da sve opišem po potezima…

Marchi Konigstigrove pomiče naprijed i gađa mi ukopane osamdeset osmice (Hit na 6, Save na 3+, FP 3+)… Te teške topove mi pokušava uništiti mortarima i artiljerijom. Tek mi u sredini partije uništava jedan top i to radi toga što sam pucao i  spašavao sam ga na 5 umjesto na 3.
Pješadiju ukopava pa ih nakon par poteza šalje naprijed…
Na desnoj strani ukopava 5 PzIV u šumi kod objektiva, 3 SdKfz vozila šalje naprijed prema meni…

Meni avioni na početku baš ne dolaze. Kasnije u jednom potezu uništavaju dvije artiljerijske jedinice. Bilo bi i bolje da mi sa AA obranom nije srušio jedan avion pa sam re-rolao uspješne hitove. Arado ima FP 1+ :)
Desnim krilom prvo provlačim dva Jagdtigra iz komande, a onda i 5 SdKfzova. Van dometa sam artiljerije…



 Slika 03
Na slici 03 se vide SdKfz vozila na izlasku iz bocagea. Srećom je bio jedan prolaz pa se postoji mogućnost zaglavljenja, samo slow going.
Moji Jagdtigrovi su brzo došli skoro do objektiva. Gađao sam 3 lako oklopljena vozila i oni su se zahvaljujući mom kretanju (ostao RoF 1) uspješno povukli. Drugi potez se moraju pregrupirati pa dvojica ginu, treći se zalijeće prema mojoj pješadiji u žitu i tu ja moram iskakati iz vozila. Nekoliko poteza se napucavamo uz moj gubitak od jedne baze pješadije. Marchi je zabrinut. Jedino moram paziti da mi ne uđe u bok sa Panzerima.

Usamljeno vozilo ne diram, pješadiju ukopavam… napucavam PzIV na rubu šume… 3 tenka uništavam, četvrti bježi…

Slika 04
Još nekoliko poteza manevriranja, približavanja objektivu uz maksimalnu opreznost da mi netko ne može ući u bok… nemam što gađati jer su komandni PzIV u šumi (ja sam van 6'')… gađam dosadno vozilo i okrećem bok Jagdtigra (Slika 05).
Slika 05

Strašno velika pogreška.

Marchi grešku iskorištava. Sa obadva PzIV tenka izlazi iz šume i gađa mi komandni tenk na 3+ u bok (AT 12 na Side 8). Postiže dva hita… jedan hit mora ići na drugi tenk jer se nezavisni tim mora nekome pridružiti (ako ima kome). Odlično, u jednom potezu mi može uništiti dva Jagdtigra. «Srećom» gori samo 2inC. Marchiu se vraća raspoloženje. Ubrzo nakon toga pomiče jednog Konigstigra prema desnom objektivu. Vjerojatno računa da ja Carius predaleko… Carius se pomiče do živice, baca samo jednu kockicu i gađa na 3+, na bok. Postižem hit, AT 17 na Side Armor 8, on nema mogućnost spašavanja tenka… meni treba 2+ za uništenje… bacam dovoljno i Konigstiger gori. Malo olakšanje jer mi ne bi bilo jednostavno boriti se protiv 2 KT i jednog PzIV. Sve vidljivo na slici 06.


Slika 06

Opet par poteza pomicanja, pregrupiranja… Marchi u jednom potezu zaglavljuje komandni tenk na ulazu u šumu. Imam dva hita i PzIV gori, komanda prelazi u drugi tenk… (Slika 07)

Slika 07


Pomičem Jagdtigra prema objektivu, dolaze i Scouti sa svojim polu-gusjeničarima. Marchi ih ne uništava iako puca i sa komandnim PzIV i sa Konigstigrom. Ukopavam pješadiju, sa Jagdtigrom se čuvam da mi ne uđe u bok.
Carius u međuvremenu uništava treće vozilo iz voda (SdKfz 234/1), ubija i i obadva observera u zgradi, još jednu artiljeriju…

Gužva oko desnog objektiva se vidi na slici 08.


Slika 08


Marchi je još par poteza prije pokrenuo svoju pješadiju prema lijevom objektivu, Drži iz van mog dometa. Iako su MG timovi sa 4 vozila SdKfz 251/1 ne usudi se jurišati na ukopane Volksgrenadire i Cariusa u blizini. Meni je pješadija u šumi pa bi mi morao doći jako blizu (da uđe u 6''). Tada bi bio na otvorenom i vjerojatno ne bi doživio juriš. Moji timovi imaju RoF 3 plus Carius. Priprema za eventualni juriš na slici 09.

Slika 09


I da ne zaboravim, u blizini je jadan AT top od 8.8cm. Da je Marchi i prešao živicu ne bi mu bilo lako.

I za kraj raspored mojih jedinica na lijevom objektivu na slici 10.

Slika 10


Odigrali smo između 15 i 20 poteza. Lijevi objektiv sam držao čvrsto. Na desnom bi u sljedećih nekoliko poteza izvršio juriš Panzerfaust MG timova, sa Jagdtigrom u pričuvi.

Partija je završila bez pobjednika mada meni ide više bodova jer sam uništio 3 od 7 vodova. Ja nisam izgubio niti jedan vod.

Igrom sam zadovoljan. Napravio sam tek dvije pogreške.

Hvala Marchiu na fer i korektnoj igri!


Drugu bitku protiv Anžea neću komentirati jer smo igrali samo 3 poteza. Nisam se dobro postavio na početku. Volksstorm platon je loš u obrani. Jagdtigrovi su odlični i spori ako ih negdje treba hitno prebaciti.
Volksgrenadiri su odbili juriš pionira, krenuli u kontranapad i uništili ih.
Moja artiljerija je fino uhvatila pješadiju na otvorenom, skoro sam razbio i Konigstigra. Prvo sam ga našao na 5+, pa hitao na 4+ i na kraju je on bacio samo 1 pa sam ga mogao beilati. Nisam uspio :( Da jesam, pješadija bi ga sredila u sekundi.

Avioni su uništili 2 Pume.
Žao mi je što partiju nismo odigrali do kraja jer bi bilo svašta.

Tom

I za kraj par fotki...

Marchi postavlja teren, Anže se razbuđuje...
Jure kao nešto radi...
Anže i Edo poziraju prije bitke...
Kada loše krene, pomažu samo SLO zelene kockice :)
Poziranje za blog...
Malo smo mutni nakon nekoliko piva... Anže je sretan iako je upravo izgubio jedini vod pješadije...

Nema komentara:

Objavi komentar