petak, 22. svibnja 2015.

SU-12 samogradnja by Dule






Modele sam spremio za predstojeći turnir u Pivki. Dugo sam razmišljao o tome kakvu listu da povedem. Dvoumio sam se između Rusa sa kojima inače igram ili Engleza koje sam danas sklopio (Infantry Tank company). Onda, ako uzmem Ruse, da li da vodim tenkove, motostrelkovij ili strelkovij bataljon... Počeo sam nešto da kalkulišem u glavi.
A onda jedno jutro samo se probudem i pomislim - zbog čega volim FoW? Zbog ruskih tenkova.
I tako, rešim da napravim 8 vodova (!) i zafale mi simpatične samohotke SU-12. Svega 55 poena, Confident/Conscript, imaju Volley fire, poginuće odmah ali možda spasu nekog.

Bojan mi je poklonio dva kamiona iz Axiss&Allies igre i rešio sam da ih iskoristim kao osnovu za SU-12.

Odrezao sam prikolicu, što nije bilo uopšte lako (ima kao dve tiple)

slika Sushka 0

Zatim sam postavio magnet i učvrstio ga pomoću Green Stuff i super lepka. Preko toga postavio sam ploču od plastikarda 0,5mm koju sam prethodno uobličio kako treba.

slika Sushka 1

Sad sam se pozabavio topom. U nedostatku Rusa rešio sam da iskoristim "sedeće" Nemce iz PSC halftrakova. Malo sam obradio šlem tek da ne izgleda kao nemački iz daljine. Od zastavice iz Zvezdinih maketica pravim lafet i cev topa.

slika Sushka 2

Sečem proizvoljno. Cilj mi je da maketa bude čvrsta i da što više liči kad se posmatra tokom igre a ne da napravim savršenu maketu.

slika Sushka 3

Na osmougaonom proizvoljnom lafetu pravim dve rupice. U jednu će doći magnet a u drugu "iskrivljena" cev topa. Obično svi igrači hvataju modele za cev kada pokreću kupolu i sl. Cilj mi je da ta veza bude čvrsta.  Figurice lepim lepkom za polistiren.

slika Sushka 4

Prva proba modela koji već podseća na SU-12

slika Sushka 5

Gunshield pravim potpuno proizvoljno od tankog polistirena 0,2mm. Zasecam tako da dobijem trodimenzionalnu strukturu. Posle toga lepim sa unutrašnje strane ojačanja od polistirena debljine 0,5mm i sve to "zalivam" lepkom za drvo.  Dodajem tanki pravougaonik ispod cevi topa, mislim da se to zove ublaživač trzaja ili tako nekako. U isto vreme bojim figurice u osnovnu boju zelenom uljanom bojom.

slika Sushka 6

Topić je skoro gotov samo treba da se oboji.

slika Sushka 7

Originalni top bio je montiran najpre na dvoosovinskom kamionu AA ali se to pokazalo kao nedovoljno. Zatim je montiran na troosovinskom kamionu AAA. Rešio sam da dodam još po jedan točak sa svake strane. Probao sam nekoliko raznih točkića i najbolje se po veličini (ako ne i po obliku) uklopio neki stari tenkovski točak u razmeri 1/72. Malo sam ga zalio lepkom za drvo da mu popravim oblik.
Na jedan kamion sam dodao sanduk za municiju, a na drugi dva rezervoara za gorivo. To su ostaci nekih drugih maketa u 1/100.

slika Sushka 8

Sada su modeli potpuno sastavljeni samo treba da se oboje. Topići se okreću jer su na magnetu.

slika Sushka 9

Gotovi modeli su ispali bolje nego što sam očekivao.

 
slike SU-12_gotovi

Mogu se uporediti sa BF modelom

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3999

Nema komentara:

Objavi komentar