petak, 17. ožujka 2017.

BMP-1 od polimerne gline u razmeri 1/100


BMP-1 made of polymer clay in 1/100 scale



Osokoljen prethodnim uspešnim poduhvatom sa Su-25, rešio sam da napravim i BMP-1 za Team Yankee. Treba mi jedan observer za Gvozdike i jedan reccon vod od dva tima. Rešio sam da napravim samo tri komada. Ovaj put imao sam gotovu maketu u 1/72 kao uzor, umanjio sam crtež vozila da bude u odgovarajućoj razmeri. Kupio sam veliki komad polimerne gline. Utisak je da je ova velika bela za sada najbolja za ovu svrhu i zbog cene se najviše isplati. Kako je veliki komad u pitanju ne moram da nastavljam manje delove modela.
Slečem blok. Crvene linije pokazuju kako sečem dok ne dobijem odgovarajući oblik tela vozila...






 Sada treba da izrežem deo gde dolaze točkovi i gusenice.

Kod jednog modela pravim poklopce za posadu od polimerne gline, kod nekih ću to kasnije uraditi od plasticarda.
 
Pečem u tako da nekoliko puta uključujem isključujem 125 stepeni po pola sata i ostavim preko noći u rerni dok se ne ohladi.
Jednu kupolu praviću od Green Stuffa i plastikarda a druge dve ću izvajati od polimerne gline. Ova od green stuffa do kraja ispada nešto lepša.


Dve kupole izvajao sam od polierne gline. Za cev sa iskoristio nekakve metalne "štipaljke" iz nove košulje. Ne znam kako to da opišem.
 
Točkove takođe pravim od polimerne gline. Bušačem sam izbušio veliki broj točkića da bih mogao da izaberem one koji su slični po debljini. Do kraja, mislim da su mi točkići najslabiji deo modela. Oni treba da budu više reljefni. Mislio sam da ću ih lako oblikovati nekim alatom posle lepljenja ali to nije bio slučaj. Ostaje nauk za neki drugi put a sada sam na gotovom modelupokušao da što više zamaskiram točkove.
 
Stavljam magnete da se kupole lepo okreću.
 

Gusenice opet pravim od polimerne gline. Verovatno su i one mogle bolje. Za jedan model imam neke stare gusenice u 1/72 koje odlično pašu.
Pravim preostale neophodne poklopce i vrata od plasticarda. Plastikard je debeo tako da sam posle sušenja (sutradan) šmirglao model dok nisam dobio odgovarajuću debljinu poklopaca.
 
Na cev dodajem maleni deo nekakve cevčice za pecaroše jer kod originalnog vozila je taj deo cevi zadebljan.
 
Dva modela praviću sa postoljem. Ova dva modela biće rekon vod a onaj bez postolja observer za Gvozdike.

Dodajem još poneki detalj od bitzeva kako bi poboljšao modele. Na dva vozila postavljam "maljutka" rakete a na observera ne. U njegovoj kartici piše da može da koristi samo MG. Sa bočnih strana modela dodajem i jednu "zavesu" od najtanjeg plasticarda da bi model izgledao još bolje.
 
 
 
 
Sastavljene modele bojim Humbrol uljanim bojama, prljam ih malo, dodajem travicu i tako. Nisam bojio uljanim bojama odavno i mislim da neću uskoro ponovo bojiti njima. Sad sam se ipak navikao na akrilne boje koje su mnogo lakše za upotrebu.
Krajnjim rezultatom sam zadovoljan. Od gore izgledaju odlično, barem meni. Detaljniji pregled hodnog dela otkriva nesavršenosti modela. Uživao sam praveći modele. Sad sam potpuno zaokružio svoju vojsku za Tim Jenki.

Dule

1 komentar: