utorak, 27. lipnja 2017.

M8 Scout Car 1/56



00 - Obojani M8


Izbjegavam slagati makete jer sam za to lijen. Za složiti maketu treba nešto vremena da bi se predmet slaganja proučio po knjigama i internetu; treba odrediti boje, možda i varijantu modela ako ima više opcija…
Obično nemam volju više od 2-3 dana u nizu za nešto napraviti pa je glupo započeti maketu od nekoliko stotina dijelova.
Rezinski modeli vozila u mjerilu 1/56 su mi radi toga savršeni. Dijelova toliko da priprema za bojanje traje 30 minuta. Tu mislim na rezanje i brušenje, lijepljenje… i ispijanje piva.

Moja druga BA lista su trebali biti Nijemci jer ih imam dovoljno. Zašto sam ipak započeo sa Amerima? Za to je kriv samo jedan model… Sherman iz filma Kelijevi heroji. Model je savršen, baš kao u filmu… sa posadom… Kako je Sherman bio brzo obojan, odlučio sam se za kupnju nekoliko blistera USA vojnika.
Logičan slijed je bio kupovina izviđačkog vozila. Izabrao sam M8/20 oklopno izviđačko vozilo.
Za slaganje plastičnih vojnika i nisam trenutno raspoložen, model vozila sam odradio :).

Nažalost, nije bilo opcije za kupiti rezinski model. Bez previše nerviranja ubacio sam kutiju u košaricu na kompu i nakon par dana mi je došla. Nadao sam se brzom sklapanju par plastičnih dijelova M8, a onda bojanje… Tu počinje ova priča…

Dan državnosti u RH, neradni dan… četvrti dan u tjednu, dakle četvrti četvrtak mjeseca sedmog, dvije tisuće sedamnaeste godine… vrijeme neposredno iza ručka… vani preko trideset u hladu, na suncu pakao…
Odbio sam ponudu supruge da se ja prvi odmorim; to inače prakticiramo vikendima kada smo svi doma. Dok su se svi ukućani zabavljali najbolje što su mogli, ja sam iz radne sobe dovukao kutiju M8 i potrebni pribor. Ne mogu se sjetiti, ali mislim da je taj napor rezultirao sa nekoliko kapljica znoja po bambusovom parketu iz smjera sobe. Ništa strašno. Za svaki slučaj sam ih utrljao stopalom veličine 47 u parket.

Papirni ručnik širim po stolu, na njega ide nožić, kliješta za plastiku, mala turpija, pinceta i bočica sa ljepilom. Sve gurnem malo naprijed da si oslobodim radnu plohu. Vadim sastavnicu, potežem opasna kliješta i… krenulo je prilično jednostavno. Svaki dio ima svoj broj na plastičnom okviru i u sastavnici.
Sastavnica se baš i nije iskazala, nije da sam se previše gubio, ali pomogla bi pokoja strelica gdje koji dio ide.
Sastavio sam nešto. Na red su došli kotači i tu radim prvu pogrešku. Svaki od 6 kotača se sastoji od dva dijela. Na male osovine sam stavljao dio po dio umjesto da sam zalijepio kotač i tek ga tada stavio na osovinu. Sve je sjelo na svoje mjesto, samo što se nije spojilo savršeno jer Tamiya ljepilo ubrzano suši na hebenih 28 stupnjeva. Jedan kotač je pobjegao malo u stranu… Slažem model za igru, a ne super detaljnu maketu pa se nisam pretjerano brinuo za ovaj propust. Ne podcjenjujući svoju sposobnost pravljenja nekoliko pogrešaka za redom znao sam da ne moram brinuti oko ove sitnice, oko minimalne asimetrije…

Lijepim aparat za gašenje požara i još nešto u unutrašnjost vozila, stavljam obje antene, dodatne spremnike sa gorivom, ekstra municiju…
Vozaču ostavljam otvoren poklopac za što bolji pregled terena, suvozaču to uskraćujem…
Prvi dio sastavnice je završen. Okrećem papir. Trenutak velike odluke se bliži...

Da li složiti M8 ili M20? M8 je ljepši, ima više naoružanja i nešto više košta. Nebitno…

Druga strana sastavnice više nema oznake redoslijeda slaganja pa se malo mučim sa topom. Ubrzo lijepim i sve ostalo, vozilo je napokon gotovo…

U jednom trenutku gledam što mi sve treba da bih imao obje verzije vozila. Nedostaje samo jedan mitraljez plus što jedan dio ne bi smio biti zalijepljen. To nikada nije praktično u igri jer se kupola mora okretati.
Vjerujem da se ovo moglo riješiti uz malo više truda od strane proizvođača. Malo drugačiji spoj, ekstra mitraljez i imali bi dvije verzije vozila. No dobro, nije ni to tako važno. Imam M8.

Nakon lijepljenja sam vidio da neke dijelove neću moći obojati. Trebao sam ih bojati prije sastavljanja. Vozača sam mogao obojati prije nego je zalijepljen u vozilo jer ostaje samo mali otvor za manevriranje kistom.
Posao je za ovaj dan završen. Lagano ukočen od hladnog zraka iz klime ustajem se skoro četveronoške, sklopljeni model pohranjujem na sigurno i spremam se za popodnevnu kavu…


01 - Sklopljeni M8, pored njega je Sherman

--------------------------------------------------
Stariji dva dana, nepromijenjene tonaže, u istim hlačama… uz izgovor da ću bojati tek dok ne popijem kavu, bježim u radnu sobu. Vozilo je oprano i osušeno nešto prije…

Vadim kist tricu ili četvorku iz plastične čaše. Lijevam crni prajmer u paletu. Kapaljkom ispuštam 2-3 kapi tvrde zagrebačke vode u prajmer, miješam kistom u smjeru suprotnom od smjera kazaljke na satu…
U desetak minuta premazujem M8 sa svih strana, malo ga sušim pa još jednom tamo gdje se prajmer nije primio najbolje.

Sparina u stanu ubija mene i mačke. Dok one leže na parketu ja svojom najvećom površinom pritišćem stolicu i vozilo uljepšavam USA maslinasto-zelenim prajmerom. Dodano je tek malo vode da se lagano nazire crni prajmer.


02 - Stavljena dva prajmera (crni i maslinasto zeleni)

Treći premaz radim mješavinom zelenog prajmera, malo svjetlije zelene boje i nešto vode…
Iza toga ide crni wash na spojevima, u udubinama… zatim zeleni dry brush za isticanje detalja čime sam očigledno pretjerao jer se izgubio wash… onda sepia wash, zeleni dry brush (ovaj put pažljivije) i odlučujem da je to dosta posla za subotu.

03 - U maslinasto zeleni prajmer sam stavio malo zelene boje

 
04 - Dry brush sa zelenom

--------------------------------------------------
Dan iza, hebena vrućina i dalje, zraka malo do minimalno… vrijeme za kavu i nastavak posla…
Odabir naljepnica za vozilo. Velika bijela zvijezda u isprekidanom krugu nikako ne stane. Nepotrebno sam upropastio naljepnicu. Pokušaj dva sa postavljenjem iste zvijezde bez vanjskog kruga i još jedno ništa jer je i dalje veća nego što ima mjesta na vozilu. OK, nije problem. Ide manja zvijezda naprijed, žuto «C-33»na stranice vozila, oznaka vozila također negdje sa strane… Priprema mjesta za lijepljenje, lijepljenje naljepnica i na kraju premaz da bi sve izgledalo prirodno… ma sve kako treba biti. Osim što žuta oznaka «C-33» izgleda čudno i neprirodno.
Znam da bih skidanjem naljepnica skinuo i tko zna koliko slojeva boja pa radim jedino što mi je preostalo… izvlačim pigmente i prljam naljepnice i sve oko njih. Pigmente nanosim do pola visine vozila…

 
 
 
05-08 - M8 nakon pretjerivanja sa pigmentima :)

Koristim crveno-smeđe, žuto-smeđe, i sive nijanse za prljanje. Prljam prednji kraj vozila jednako kao stražnji, pretjerano prljam mjesta gdje su naljepnice, kotače zatrpavam nanosima pigmenata, a baš sam ih lijepo obojao.
Uništavam prilično dobro obojano vozilo, bar njegov donji dio, mada su naljepnice sada podnošljivog izgleda. Nešto je ispalo i dobro.


 
 
 
09-12 - Skidanje viška pigmenata, bojanje vozila i vozača, lagani popravci i prebojavanje

Bojam vozača koliko ga vidim, bojam oružje i opremu, svjetla na vozilu. Ne izgleda tako loše kada sam skinuo višak pigmenata.

Neke dijelove sam mogao odraditi bolje da se nisam žurio.
Što se tiče izrade samog vozila… volio bih da je netko razmišljao o stavljanju ostalih članova posade u ovaj box. Na izviđačko vozilo je sigurno išlo dosta dodatne opreme, a toga ovdje nema.

Što bi se reklo, M8 izgleda dobro i to je to. U igri će se sigurno iskazati :).

13 - Za kraj moji Ameri (obojani) za Bolt Action, ostatak u kutijma, blisterima... Vozila sam ja bojao, 4 vojnika Boris.




Tom

Nema komentara:

Objavi komentar