utorak, 18. srpnja 2017.

FoW - prva v4 bitka



Utisci o V4 posle prve odigrane partije
1600 poena "Rising Sun" Rusi protiv Japanaca, misija "Annihilation"

Tomislav i ja smo rešili da isprobamo nova V4 pravila za FoW. Pošto je najverovatnije da će na idućem ETC-u u Zagrebu 2018. godine da se igra EW i pošto obojica obožavamo knjigu "Rising Sun", rešili smo da isprobamo stare znance sa novim pravilima. Dogovorili smo se da igramo u 1600 poena. Čim smo poređali svoje vojske shvatio sam da još uvek razmišljamo u V3 formatu. Nismo mi za to krivi, krive su godine napornog igranja.

Tomislav je vodio svoje japanske pešadince uz podršku tri tenka i nešto AT topića i artiljerije. Japanski pešadijski vodovi su veliki i to je za V4 dobro. Generalno, japanska pešadija je po V4 po mom mišljenju na dobitku. Inače se teško ubijaju, a sada beže sa table još teže nego ranije. Ako uopšte ikada pobegnu... Nikuhaku timovi su grozni svakom protivniku bez svake sumnje. Zato su AT topići i artiljerija malobrojni i to im je minus. Vod od dva oruđa je po V4 vrlo ranjiv. Dovoljno je uništiti jedno oruđe i za ceo vod se mora bacati moral. Topovi i artiljerija su po V4 pretrpeli značajne promene. Generalno, meni se te promene sviđaju. Artiljerija je mnogo slabija protiv tenkova a jača protiv svega ostalog (slabiji AT na TA a bolji FP). Ovo deluje približnije pravom ratu.

Pošto ja uglavnom vodim ruske tenkove kojih ima mnogo ispod templejta, moji gubici od neprijateljske teške artiljerije su uvek bili značajni. Sada mogu da igram mnogo slobodnije. Mala oruđa se spašavaju na 3+ bez obzira da li su pucala ili ne. Konkretno, Tom je bacao jako dobro i jedva sam uspeo da mu uništim dva mala topića. Oni su uništili gomilu mojih tenkova. Teška artiljerija se spašava na 4+ bez obzira da li je pucala ili ne. U praksi to znači da je taktička mogućnost "čekaću ga dok se približi da raspalim" izgubljena ali je igra dobila na brzini i krvavosti. Sada će svaki top pucati i na long range i na close range. I sa tim se treba pomiriti. Ja sam to i inače radio. Što se mene tiče, plus za V4.

Moja lista se bazira na T-26. Od kad igram FoW, mislim da sam više igrao sa tim tenkom (i više uživao) nego sa T-34. Ko bi rekao... Čim sam počeo da ređam tenkiće, shvatio sam da mi lista nije optimalna. Trebalo je da uzmem DVE formacije, jednu sa T-26 a drugu sa BT-5 ili drugu pešadijsku sa topićima i to bi bilo odlično. Mislim da ću sa takvom ili sličnom listom igrati u buduće. Ruski su tenkovi a verovatno i ruske pešadijske liste u plusu uz V4. Moj tipičan vod sa 8 tenkova je sada još jači. Što ne znači da ne ginu lako kao i do sada. Ako sam dobro shvatio, sada više nema linije komande već ako želim da izbegnem sve penale, pešadiju i tenkove treba da držim blizu komandira voda i blizu komandira čete. To će značiti da će linija ruske pešadije od jednog kraja table do drugog, verovatno mnogo ređe da se koristi. Što opet znači da će još lakše ginuti. Ruska artiljerija je u takođe na dobitku po V4. To što imam aiming point na početku igre, mnogo znači mojoj conscript atiljeriji. Ako smo dobro shvatili, dovoljno je da jednom range in-ujem i posle sam miran.

Da ne bismo previše komplikovali, i da bismo što pre počeli sa igrom, izabrali smo prvu misiju "Annihilation". Mislim da nismo pogrešili. Ja svakako nisam od onih što će sa 30 tenkova sedeti i čekati. Čak je i Tom sa svoja tri tenkića hrabro napadao. Gubici su bili veliki sa obe strane, sad već ne znam ni koliko sam vodova izgubio. Mislim da sam izgubio dva ili tri voda od 8. Tom je izgubio sigurno jedan vod, verovatno dva a možda i tri voda. Pucali smo žestoko, bilo je tu i assaulta i counterattacka. Pohvalno za V4, čini mi se da je assault za nijansu jednostavniji, mada su po meni trebali da ga pojednostave za šest nijansi.

U igri su nam se pridružili Edo i Ivan, svi zajedno smo diskutovali o pravilima i sjajno smo se družili.
Neki zaključak je da treba praviti velike vodove. Akcenat dati na combat i weapons platoons koji su bitni za moral a divisional support uzeti samo šta se mora ili baš voli. Treba staviti dve ili čak tri formacije u listu ako je moguće. Izgleda da se 1inC sada ne pridružuje vodu nego daje reroll samim svojim prisustvom u 6". Ako sam dobro shvatio to može dati i drugom i trećem vodu u istom potezu. Treba pažljivo pročitati i to kako napadač dodeljuje pogotke i videti kad praktično ima smisla da igrač koji se spašava zameni pogotke. Kretanje je po V4 raznovrsnije i te dodatne naredbe treba proučiti. Izgleda da u V4 nema zaglavljivanja!?

Pre partije knjigu pravila V4 sam pročitao dva puta. Sada treba da pročitam bar još jedanput i naravno da odigram još nekoliko partija. U osnovi, igra je ista ali razlike nisu zanemarljive. Pešadije je brža, čak se i tenkovi kreću brže a nisu penalizovani kao nekada sa "at the double". Nadam, se da će se kapiteni odlučiti za EW za 2018 godinu. Liste za MW su za sada zaista siromašne i treba nam jedan prelazan period sa starim listama i novim pravilima da se prilagodimo.

Dule

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Prije nekoliko dana sam odigrao prvu FoW bitku po v4 pravilima. Rani period rata (EW) u 1600 pts, Rusi protiv Japanaca.
Ovo neće biti BR jer bi bilo jako teško skoncentrirati se za sve te novosti u igri i još usput raditi bilješke, i fotkati…
Dule i ja smo odigrali 6 poteza u nešto više od 3 sata. Edo, kasnije i Ivan su tražili i listali po pravilima za sve što nam nije bilo jasno. Vjerojatno je bilo i pogrešaka…
Misija prva po redu, rezultat neriješen što je najpoštenije.
Moj protivnik je u listi imao 30+ vozila, artiljeriju, pješadiju, flame tenkove… ma svašta. Ja sam izveo dva velika voda pješadije, 3 tenka i tri voda po tri topa. Ništa drugo nisam mogao nego braniti se. Plan je bio poklopiti i uništiti što više Duletovih vozila pa onda juriš pješadije na sve ostalo. Do toga nažalost nije došlo.
Dule me nije napucavao sa sigurne udaljenosti, vozio je prema meni i gađao me sve dok nije došao u poziciju za assault. Kako je jurišao na ukopane veterane carske vojske, potpomognute nadaleko poznatim Nikuhaku timovima, svaki juriš tenkova se slamao uz obostrano velike gubitke. Pješadija je prvo bombardirana, pa gađana iz topova i mitraljeza, pržena bacačima plamenova… Veze sa komandom su pucale svako malo. Pješadija je sve to izdržala. Čekali su da tenkovi dođu do rovova. Nakon toga su istrčavali iz rovova jurišajući na tenkove. U sam smiraj dana gorjelo je na sve strane… Zarobljenih nije bilo.
Obje strane su se povukle na početne pozicije prepustivši ratište liječnicima i vranama.

Moram se vratiti na sami početak, na slaganje formacija…
Osim dva combat platoona, samo su se još mali topovi (AT vod) brojali za uništenje. Da pojasnim, Dule mi je trebao uništiti dva od ta tri voda i ja bih morao bacati moral dok sam ja njemu trebao uništiti 4 ili 5 vodova za bacanje morala.

Japanska lista za EW će (kako vidim) biti prilično dosadna i nekorisna ukoliko se nešto ne promijeni. Vodovi pješadije su veliki i teško ih je uništiti, ali vodovi sa dva topa ili tri tenka su smiješni. Lako ih je izgubiti. Dovoljno je da ostanem na jednoj bazi (modelu) i treba bacati motivaciju za taj vod. Ne treba puno da se shvati koliko će ti mali vodovi izdržati na bojištu.

Liste svakako treba doraditi. Pritom mislim na japanske liste, ruske su dobre. Znači, topova minimalno 4, a tenkova 4-5 po vodu.

Druga stvar su neiskorišteni, a plaćeni modeli. Iako sam platio komandu i observere za topove i artiljeriju u igri ih nisam mogao imati. Koristio sam samo jednog observera.
Bilo ovo logično ili ne topovi su puno izgubili dok su dobili SAVE na 3 ili 4+. Male AT topove sam izgubio tek u 5 potezu nakon što su preživjeli jako puno hitova i bombardiranja. Imali su save na 3+. Dobra stvar je što nema kalkuliranja da li pucati ili ne. Save je uvijek isti.
Sada artiljerija lakše gađa. Metu traži na svoj skil, ali gađa na protivnički. Ako smo dobro igrali, Dule me gađao na 5+ (na 4+ za artiljeriju jer su bili trained). Problem je što je moja teška artiljerija pala sa AT 5 na AT 3 kod bombardiranja. U v3 bih ove male tenkova počistio sa stola, sada jedva da sam nešto napravio. Tenk mogu uništiti samo ako protivnik baci jedinicu.

Japanska pješadija više ne mora kupovati bannere za dodatnih 25 pts koji su dizali ionako visoki moral pa je vod bio pinan tek sa 6 umjesto 5 hitova. Sa13 baza po vodu neprijatelj me pina sa 8 hitova.
HQ (ako smo dobro igrali) svima daje rerol motivacije pod uvjetom da je komanda tog voda unutar 6'' od HQ-a plus što HQ ne bježi sa stola ukoliko se taj rerol padne.
Svidjelo mi se Blitz kretanje i još više prelazak teškog terena (šume) na 3+ bez mogućnosti da se tenk u šumi zaglavi.
Blitz mi se isplatio; kretanje i puni RoF su mi omogućili preživljavanje 3 tenka do samog kraja bitke. Iako nisu nešto ubojiti (AT 5) niti oklopljeni (Arm 1) borili su se protiv višestruko brojnijeg neprijatelja. Uništeno je nekoliko tenkova i kamiona sa montiranim mitraljezima, odbijen je napad mnogobrojne pješadije… čak se kretalo u kontra-napad i tu su izgubljena 2 vozila od ruskih topova.

Kretanje je po novim pravilima bolje riješeno. Igra je brža. Neke liste su oštećene (u ovoj fazi prelaska na v4) i treba ih urediti ili će biti izgubljene.
U 1600 pts mogu napraviti dvije pješadijske formacije i ništa više. Sa pješadijom se mogu samo braniti što znači da mi trebaju 2-3 voda tenkova. Vodovi tenkova moraju (MORAJU) biti od minimalno 4 vozila. Ako u listu mogu staviti 4 voda pješadije, 2 voda tenkova i još koju sitnicu onda bi to bilo krasno. Samo, za to mi treba 2500 pts.
Ako ostanem na samo jednoj formaciji i dva voda pješadije gubitkom jednog voda bacam moral.

Opcija je igrati tenkovsku listu, sada formaciju. Za to mi trebaju bar dva boksa Ha-Go tenkova, boks konjice… E sada, da li se isplati dati stotinjak eura i odigrati za to desetak partija u sljedećih godinu dana...

Ne znam, vidjet ćemo što će biti.

Tom

Nekoliko fotki iz igre

 
 
 
 
 
 
 
 
 


Nema komentara:

Objavi komentar