nedjelja, 2. kolovoza 2020.

Oil War, 85 pts


Jedna epizoda iz Iračko-Iranskog rata
Oil War 85 pts
Iran (Peđa) vs Irak (Dule)

    Iskočila nam je prilika da Peđa i ja odigramo jednu partiju sa lepo (novo) obojenim vojskama iz knjige Oil War što nam je želja već neko vreme. Knjiga Oil Wars je, po meni, najlepša do sada izdata za WWIII TY jer ima 3+1 naciju (Irak, Iran, Izrael i Sirija) sa veoma lepim i raznovrsnim listama. Ono u čemu smo možda pogrešili je da smo igrali u 85 poena što je za Iračane i Irance prilično mnogo. Moja vojska je stala tek na dve tacne, a Peđina je isto zahtevala dve tacne da ih je ređao. Sledeći okršaj je zato zakazan na 70 poena.


    U neku ruku imali smo slične vojske jer smo imali po 2 tenkovske formacije sa pešadijskom podrškom od kojih je jedna bila sa savremenim tenkovima (Chieftain, T-72), a druga sa nešto starijim (T-55, T-62). Imali smo nekakav PVO obojica, jedino je Iran imao dosta avijacije (4 helikoptera i 4 aviona), a Irak je bio bez avijacije, ali sam imao jednu artiljeriju.
    Bacali smo za misiju i ispao je REARGUARD. Tu misiju ne volim, a Peđi nije baš legla ali smo je igrali.
    Iranci su se poređali, postavili minska polja uz (meni) desnu ivicu table a Helikoperi su bili u zasedi.
Onda su Iračani počeli da se ređaju i to je otprilike bila cela šira stranica table. Uglavnom, nekako smo obojica rešili da svoje najbolje jedinice (formacije) poređamo sa (moje) leve strane, a one lošije sa desne.


    Pošto sam imao preimućstvo u broju tenkova, krenuo sam svom napred po obe strane s tim da je manevar na levom krilu sa T-72 bio punom snagom, a na desnom sa T-55 više za odvlačenje pažnje i da pripomogne ako ne bude išlo kako treba na levoj strani. Savremena optika na T-72 mi je omogućavala da se krećem i pucam bez penala ako idem do 10 inča i to sam obilato koristio. U svakom potezu sam se pomerao i pucao.


    Pošto Iranci svaki potez treba da bacaju kockicu za avione, jasno je bilo da je bolje da partiju završim u što manje poteza. Što manje poteza – manje naleta iranskih aviona. Peđi slabo dolaze avioni, mislim da su mu sada došli samo jedanput, bili veoma opasni ali jedan put je jedan put (a Brena je Brena) pa nije po mene bilo tragično.
    Zato su Kobre bile veoma opasne i efikasne. Iranci su uspeli da mi u prvom potezu unište svu PVO sa leve strane: 4 Šiljke i 2 Gecko i time me ostavile na izvolte avijaciji za buduće poteze. Ali sam na taj način kupio vreme jer jedan potez Kobre nisu pucale na moje tenkove. To je rizik koji smo preuzeli i Peđa i ja.
    U ovakvoj situaciji kockica je poslužila mene pa sam u svom prvom potezu kada sam bio „na izvolte“ imao vrlo male gubitke, izgubio sam mislim samo 2-3 tenka T-72 i istina sav PVO.


    Drugi potez je bio ključan jer je moje pucanje bilo veoma uspešno. Približio sam se još više objektivu i ubio mnogo Chieftaina. U drugom potezu su Peđi doleteli avioni, opalili žestoko po mojim iračanima, opalili su žestoko i helikopteri i preostali Chieftain tenkovi (to se na slici ne vidi jer je na slici kraj mog drugog poteza a onda je usledio Peđin) ali sam uspeo da preživim sa nekolicinom tenkova, recimo komandom, jednim dosta očuvanim vodom i jednim veoma okrnjenim vodom T-72 (počeo sam sa komandom i 3 puna voda).


    U trećem potezu sam već stao na objektiv, bio sam desetkovan, ostalo mi je svega nekoliko T-72 ali sam uspeo da slistim celu formaciju Chieftaina tako da sam stao na nebranjen objektiv. I u ovoj situaciji je moglo da bude nategnuto jer su Iranci imali još jedno pucanje. U tom pucanju trebalo je da ubiju  2 moja tenka koja su bila na objektivu, međutim, malo uz pomoć mistaken target, malo uz pomoć sreće, ovi su se tenkovi održali do kraja iranskog pucanja. Četvrti potez dočekali su na nebranjenom objektivu i odneli pobedu Irak 6: Iran 3.


    Broj uništenih vozila, na obe zaraćene strane,  je stravičan što se vidi sa slike. Sa desne strane je takođe bilo koškanja i pucanja, kao i na sredini table, ali ovi delovi fronta nisu imali značajniji strategijski značaj. 
    Da su Peđi bar još jednom došli avioni, da je uspeo da u poslednjem pucanju ubije 2 T-72 koji su držali objektiv, partija bi se produžila i ishod bi bio neizvestan. Ja sam imao još 4 poteza da pripretim i drugom objektivu i da ubijem iranske T-62/55 koji su već bili načeti i morali da se izlože bokom da bi jurili moje T-72. Od trećeg poteza je jezičak na vagi bio pomeren na iračku stranu, ali to se u FoW nikad ne zna.
    Nadam se da uskoro igramo ponovo u manju poentažu pa ćemo videti kako će biti.

Dule (2020-08)

Nema komentara:

Objavi komentar