ponedjeljak, 14. ožujka 2022.

Zimski Nijemci...

... godine četrdeset i četvrte, spremni za v4 :) 


 
Stara v3 knjiga (Nuts)

U životu svakoga od nas postoje razni periodi. Isto se može reći za ovaj hobi... period ulaska u novi hobi i skupljanje prvih informacija, period slaganja liste, zatim nabavljanja modela, period bojanja i na kraju period igranja. Ovaj dio s bojanjem sam prvo preskočio, a onda sam uz puno truda i jako puno potrošenog vremena modele obojao dosta loše iako se to tada činilo dobrim poslom. Ustvari, obojao sam samo osnovni dio liste, HQ i dva voda pješadije. Sve ostalo je bilo ili zalijepljeno na baze ili još u kutijama...

U ta davna vremena, igrali smo sve periode rata. Što se te godine igralo na ETC-u, to smo i mi igrali. Iz toga razloga, moji zimski Nijemci su brzo završili u kutijama.

Pojavom v4 i malo drugačijih knjiga, te forsiranjem do tada prilično (knjigama) zapostavljenog MW perioda - evo dočekali smo i drugo izdanje Afrike, red na zimske Nijemce tek dolazi...

Krajem prošle godine počeo sam razmišljati o restauraciji, mada bi bilo točnije reći prebojavanju, tih davno složenih modela. Moja procjena je bila oko pola godine samo za pješadiju i razne baze podrške, bez tenkova i ostalih vozila. Jasno, nisam bio sretan kada sam vidio koliko toga trebam odraditi. Stotinjak loše obojanih ili uopće ne obojanih baza, sve to nimalo lijepo uređeno...  Da sam sve to bojao odjednom, završio bih posao za dva dana jer bi mi toliko trebalo da sve pospremim nazad u kutije. Problemu sam pristupio malo drugačije... odlučio sam bojati po 3 ili 4 baze odjednom, ne više... Skidao sam modele s baza, lijepio sam ih na čepove i započela je avantura. Malo po malo, vodovi su bili završeni. 

Staru boju nisam skidao. Što je trebalo popraviti - popravio sam; što je trebalo prebojati - prebojao sam... Uređenju baza sam posvetio malo više pažnje. Nakon što su modeli za nekoliko baza obojani, lijepio sam ih na baze, po bazama sam stavljao pijesak koji sam prvo bojao bijelom. Nakon toga sam stavljao sivi kontrast i posao sam završavao opet bijelom - radio sam lagani dry brush.

Sve ovo sam obojao i uredio za recimo 2 mjeseca. Modeli su obojani da na stolu izgledaju lijepo, da ovako na fotkama izgledaju krasno... Nije da nema mjesta popravcima i dodatnom uređenju, samo htio sam odraditi sve u određenom roku i to sam uspio. Prvo sam sredio bivši "plavi" vod; nekada sam rubove baza bojao određenim bojama - da se razlikuju na terenu. Plavi vod je dobio Nochove borove i tako su trebale izgledati i ostale baze. Nažalost, borova nisam imao previše. 

Ispod su fotografije obojanih vodova...

--------------------------------------------------------

 Volksgrenadierkompanie HQ i Major Siegfried Moldenhauer
 
 
 
Volksgrenadier Sturm Platoon
 
Volksgrenadier Schuthen Platoon
 
Volks Machine-gun Platoon

Volks Mortar Platoon

 
Volks Pioneer Platoon
 
Volks Anti-Aircraft Gun Platoon (3.7cm FlaK43)

 
Volksgrenadier Scout Platoon

 
Volks Anti-Tank Gun Platoon (7.5cm PaK40)

 
Volks Rocket Launcher Battery Platoon (30cm NW42)
 
 
Volks Tank-Hunter Platoon (3x StuG G), Hetzer samo pravi društvo


Ostatak vodova bi trebao biti podrška za ovu listu
 
 
Schwere Panzerjager Platoon (3x Jagdtiger)

 
Panzerjager Anti-Aircraft Gun Platoon (4x Mobelwagen)

 
Panzer Platoon (4x Panzer IV J)

 
Panzer Platoon (3x Panther G)
 
 Tank-Hunter Platoon (2x Jagdpanther)
 
Skorzeny Commando Group

 
Air Support (Me 262 A2a Sturmvogel)

 
Panzergrenadier Infantry Gun Platoon (15cm sIG33)

 

Ovi modeli nisu bili u spomenutoj knjizi, ali su sudjelovali u zimskim bitkama negdje na istoku...

 

 
2x Tiger
 
 
2x Ostwind

 
1x Bergepanther


Budući da sam si dao rok za bojanje ovih modela više nisam imao vremena obojati neke modele kojih sam se sjetio tek kasnije. Za neka druga vremena su ostali vod Panzergrenadira s polugusjeničarima, jaka artiljerija... Neke već obojane tenkove i jurišne topove nisam želio prebojavati jer su skroz dobro obojani, samo ne za zimu...

Od gore obojanih modela mogao sam složiti sve liste po knjizi Nuts; Volks grenadire, Panzer grenadire i  listu teških lovaca tenkova. Kako će liste izgledati po v4 knjigama, ne znam... Mogu se samo nadati da neće biti previše izmjena...


Tom 2022/03

Nema komentara:

Objavi komentar