ponedjeljak, 26. prosinca 2022.

TY - Vršac 2022 (Herz)

 

 


Evo izvestaja moje prve partije 

Kisovita i hladan subota je bila idealan dan da se ode u Vrsac sa TY ekipom. Nas nekoliko entuzijasta iz Beograda i Panceva je rano ustalo i zaputilo se kod Duleta u goste. Kao i obicno, docekao nas je rasirenih ruku sa pogacicama sa cvarcima, picem i sa tri spremne table. Dogovorili smo se da igramo NATO vs Warsav pact kako bi izbegli neprimerene mirror partije. Poentaza je bila 115 pts. sto je znacilo da cemo videti puno figura na tabli. Ovo je inace poentaza koja se igra na turnirima u Americi te je zato Pedja predlozio. Ona omogucava da i liste sa skupim tenkovima budu kompetitivne jer njima upravo nedostaje 15tak poena za support.

Ja sam dobio za protivnika Milosa koji je vidio amerikance, formaciju srednjih tenkova Paton. Pored gomile Patona, Milos je imao i 4 Abramsa iz podrske, dve kobre, 4x VADS, dva HMMWV TOW. Ja sam prvi put izveo listu koju sam pripremao jos od proleca. Imao sam i dodatnih 15 poena tako da sam mogao da je pojacam izvidjacima, artiljerijom i Shilkama.


Igrali smo No Retreat posto ni Milos ni ja nismo uigrani pa nismo hteli da eksperimentisemo sa  novim misijama. Ja sam igrao manevar i tako bio napadac. Amerikanac je imao samo jedan vod u rezervi, skupe abramse. Nase bojiste je bilo naseljeno mesto negde u istocnom bloku. Ja sam postavio celu silu na tablu, i po mom obicaju krenuo frontalno (drugacije i ne mogu sa toliko tenkova). Prilaze objektivima Milos je pametno izminirao i to cak sa 5 polja. Dva voda mojih Shilki su odmah gadjala kobre koje su, iako su bile skrivene iza zgrada, bile oborene vec u prvom potezu. Tu pretnju sam otklonio ali onda Milosu dolaze Abrmsi iz rezerve na prvu kockicu i prave pokolj medju mojim tenkovima. U prvom potezu sam imao velike gubitke koji  su znacajno oslabili moju vatrenu moc u ostatku partije. Srecom Patoni nemaju jak oklop pa su ginuli od svega sto je pucao po njima. Uspeo sam da blokiram Milosevo levo krilo jer sam do njega dosao vec u drugom potezu sa izvidjacima. Afganci su nastavili da preko mog levog krila sporo ali sigurno napreduju kroz stambeni blok ka drugom objektivu. Imao sam nesrecu jer su mi T-80 konstantno bacali lose sejvome (1 i 2) te su bili neutralisani. Ja sam morao da reagujem na ovo te sam rizikovao i poslao Hindove na Abramse. Nisam dobro prosao jer su 4 oborili mobilni VADSi. Ipak, iako sam imao velike gubitke, ni amerikanci nisu bili postedjeni. Moji srednji tenkovi su neutralisali lake mehanizovane i izidjacke jedinice a Patona je ostalo taman po jedan da cuvaju objektive. Uvideo sam da mogu da pobedim tek kada su Abramsi pali moral. Dva su bila unistena, jedan bailovan te je poslednji morao da baca za moral. Na moju srecu nije prosao. Centar je konacno bio neutralisan i slobodan te sam sa nekoliko prezivelih tenkova nastavio napred preteci sada iz centra i levom i desnom krilu. Rasplet je bio sledeci. Afganci su dosli na drugi objektiv i jurisali na poslednjeg Patona na tom krilu. Uz podrsku iz centra, juris je bio uspesan i objektiv je bio zauzet. Na drugoj strani Shilke su se obracunavale sa VADSima koji su konacno bili pritisnuti sa dve strane. Komandirski Paton nije smeo da se pomera jer je cuvao objektiv od drugog kruga. Uspeo sam nekako da pobedim posle 4 sata i 7 poteza zestoke pucnjave i klanice. Bio sam blizu da izgubim jednu od dve formacije. Amerikancima na kraju to vise nije bilo ni vazno ni izvodljivo jer su poslednja dva poteza morali grcevito i do poslednjeg coveka i tenka da brane objektive.


Moja lista sa formacijom T-55 i T-62, AA, artiljerijom i vodom modernih T-80 se pokazala kao opasan i ravnopravan protivnik.

Sa druge strane kod Amerikanaca se osetio nedostatak pesadije i artiljerije. I bez njih ova Paton lista se pokazala kao protivnik koji ne sme da se potceni i treba joj samo mala dorada i dopuna da bi bila turnirska! Milos je bio sjajan protivnik i mislim da smo se obojca zabavili i uzivali u ovoj partiji. 



---------------------------------------------

Hertz vs Judge (USSR vs West Germans)

 

Nakon kratke pauze krenuli smo sa novom partijom. Izvukao sam kolegu sa ronjenja, Judga s kojim nisam igrao jos od vremena V3 FoWa. Vodio je zapade Nemce koji su vrlo egzoticna i atrakaktivan armija a koju sam i sam razmisljao da sakupljam.

Ponovo sam igrao na istoj tabli, a bitka se ovaj put vodila negde u Istocnoj Nemackoj. Izabrali smo jednu od novijih misija. Ja sam se na moje iznenadjenje branio bacivsi na sto kartu manevar (biranjem manevra najvece su sanse da se igra neka nova i atraktivna misija a izbegne dosadni free for all).

Misija Spearpoint je zahtevala i od onog ko se brani da bude u pokretu jer je jedan objektiv branioca bio van njegove zone postavke. Posto sam imao izvidjace, spearhead pokretom sam otisao blize tom objektivu, a kako je odbrana imala prvi potez, mogao sam dodatno da se repozicioniram.

Zapadni nemac je odlucio da izvede, slicno prethodnom protivniku, formaciju brojnijih ali starijih Leoprada 1 sa odlicnom artiljerijskom, izvidjackom, mehanizovanom i AA podrskom. Najveca opasnost za mene je bio vod modernih Leoparda 2 dok za dva AT helikoptera nisam mnogo brinuo. Kako smo obojca bili dobro pokriveni sa AA, nasi helikopteri su skoro celu partiju ostali u pozadini.



Nemac je iskoristio moju brojnost i u prvom potezu odstrelio ono sto je bilo slabije skriveno i vidljivo. Odmah je odustao od napada na dalji objektiv jer sam ja vec bio stigao do njega i tamo postavio svoje tenkove. Svom silinom je napao blizi objektiv na kojem su izmedju ostalih bili moji afganci. U pucnjavi koja je usledila, na obe strane su mahom stradali srednji tenkovi. Ciljali smo i AA kad god su bili van zaklona, jer su obojci bili pretnja helikopterima. Ali najubojitija u partiji se pokazala nemacka artiljerija koja je napravila pravi pokolj medju mojim trupama. Bila ja zasluzna za unistene Shilke, T-62 i kompletnu pesadiju. Time je moje desno krilo bilo znacajno oslabljeno. Medjutim ja sam cekao 3 voda tenkova iz rezerve koji su uspeli da blagovremeno stignu i popune gubitke. Judge je sa Leopardima 2 stigao do mog objektiva ali kako je tu teren bio vrlo nepovoljan za tenkove (puno zgrada, prolaza i sume) nije mogao biti bezbedan. Uspeo sam da ga opkolim i pronadjem bokove te sam tako odstranio ovu po mene najvecu pretnju. To je bio trenutak preokreta i vreme za moj kontranapad. U ofanziu sam krenuo na oba krila kako bi pritisak na neprijatelja bio zesci. Na desnom krilu sam napao nemacku pesadiju koja me je mucila sa Milanima a na levom sam napao artiljeriju kojoj sam hteo da se osvetim za sve pogotke koje je napavila. Judge joj ostao bez efektivnih jedinica sa kojima je mogao da parira mom protiv udaru. Ja sam uveo Hindove jer se kraj Nemaca nazirao te nisam morao vise da ih drzim u rezervi. Preostalo je da sa tenkovim pocistim pozadince koji su branili objektive. Taj zadatak je uspesno izvrsen te je levi objektiv pao dok su desni do kraja ocajnicki drzali pesadinci.

Brojnost i srednji tenkovi su glavni adut Sovjeta. Iako na pocetku lak zlogaj NATO tenkovima, kada ostanu sami protiv pozadinskih trupa, nezaustavljivi su. Samo treba da prezive do tada.

Nemacka lista je vrlo homogena i kompletna. Jedini prolem su joj premekani Leopardi 1. Sve ostalo je visoka tehnologija. Moguce da Nemcima nije odgovarala ili ova misija ili da napada. Ja sam svako napredovanje Nemaca i izlazak iz zaklona koristio da ih gadjam i neutralisem. Mislim da treba vise koristiti dimnu zavesu kako bi napadac produzi prezivljavanje na bojnom polju.

Partiju sam zavrsio za manje od 3 sata za razliku od prethodne koja je trajala vise od 4!


Herz, 2022

Nema komentara:

Objavi komentar