utorak, 1. kolovoza 2017.

Japanese Jungle Warriors


SLIKA 01 - Svi ratnici u startnoj poziciji

Ovo je jedan od prvih blistera koje sam kupio. Deset modela koji trče kroz džunglu i jedva čekaju sresti neprijatelja…
Modeli su čekali koju godinu da bi uopće bili složeni i prajmirani. Onda su opet čekali neko vrijeme da dobiju bar boju na lice i ruke, da im obojam uniformu i sve ostalo. Uhvatilo me pred par dana da ih napokon dovršim. Skupilo se nešto blistera koje baš jako, ali stvarno jako želim slagati i bojati. Kako sam dao ultimatum sam sebi da ništa od novih modela ne smijem kupovati dok ove stare ne obojam (ili veći dio njih), primio sam se posla. Odlučih bojama uljepšati metalne modele ove…

SLIKA 02 - Obojani modeli


Uniforme, oprema i oružje su dovršeni prije vikenda. Modeli su bili u raznim fazama bojanja tako da ih je sve trebalo dovesti na istu razinu. Bili su oni skroz dobri za igranje i ovako uz eventualno popravljanje detalja ili minimalno bojanje. Nakon bojanja sve je spremno za uređenje baza.
Imao sam razne ideje na papiru i u glavi. Zadnjih nekoliko dana sam uz jutarnju kavu skicirao baze i pisao gdje što treba ići, od kojeg materijala ću raditi te dodatke i slično. Ispunjenje tih želja bi oduzelo previše vremena i napredovanje bi se svelo na par sitnica svaki drugi, treći dan. Morao sam improvizirati. Sve to krasno bilje iz džungle koje je trebalo biti na bazama zamijenile su neke druge, već gotove biljčice. Uz trošak 10 do 15 eura (malo viša cijena radi lijepih podloga koje mi nisu trebale) kupio sam plastično akvarijsko bilje i trebalo mi je skoro tri dana da ga uredim za lijepljenje na baze.

SLIKA 03 - Plastično akvarijsko bilje i fina piljevina u kutiji


Na kružne baze sam nakon lijepljenja modela stavljao Vallejo masu za baziranje. To je odrađeno davno. U tu smjesu je išla sušena trava koja se može kupiti u svakom pet centru kao hrana za zekane, zamorce i slične zvijeri. Kada se sve zajedno osušilo i prajmiralo pa prebojalo u zemljane tonove… nije loše izgledalo. Za igru odlično, bez suvišnih detalja.

Znači modeli su do vikenda bili spremni samo… meni je tu  nedostajalo je još nešto. Ako ovi modeli predstavljaju ratnike iz džungle, baze su nekako prazne… nedostaje bujna vegetacija koja će modele na prvi pogled izdvajati od „obične“ pješadije. Sam sebi ponavljam da baze ne smiju biti pretrpane, da su ovi modeli za igru… ponavljam i ne vrijedi.
Uzimam prvu bazu sa modelom koji nosi LMG. Trči on kroz džunglu, bar šumu, a teren ravan bez grmića, visoke trave, stabla… Gledam tu malu bazu i uočavam nešto više mjesta sa desne strane. Nožićem komadam čep od pluta, oblikujem komad čepa da izgleda kao panj (SLIKA 04).

SLIKA 04

Kada sam zadovoljan oblikom lijepim ga vrućim ljepilom za bazu. Panj sam prije lijepljenja izdubio po sredini; u rupu će nešto ići. Po panju lijepim manje komadiće pluta i sve prebojavam tamno-smeđom bojom (SLIKA 05), pa malo svjetlija (SLIKA 06) i na kraju smeđi voš. U rupu ide tropski cvijet i njega lijepim sa super ljepilom. Sve se suši koju sekundu; na kraju sadim još jedan cvijet malo dalje (SLIKA 07).
Oko svega unutar baze nanosim bijelo ljepilo i posipavam piljevinom kokosovog oraha (SLIKA 08). Kako sam došao do fine piljevine kokosovog oraha? Bušio sam kokosov orah da bi došao do mlijeka i one fine bijele mase koju zovemo kokos. Bušenjem se stvorila ta fina prašina (piljevina) i imam je dovoljno za urediti dvadesetak baza.


SLIKA 05
 
SLIKA 06
SLIKA 07

SLIKA 08

Model je spreman za fotkanje i nekoliko slika šaljem prijateljima. Dosta je smeća oko mene koje moram počistiti.
Ustvari još sam izrezao i zalijepio nekoliko tropskih cvjetova, nešto stabala i ostalog bilja za jednu plastičnu štipaljku, štipku, kvačicu, štipalicu (kako god želite) (SLIKA 09). Onda sam sve prajmirao crnom bojom iz bočice koja se konstantno nadopunjuje. Taj prajmer sam kupio prije sigurno pet godina i nema što sa njim nisam prajmirao… i još ga ima pola. Da je bar isto sa pivom u frižideru…


SLIKA 09
SLIKA 10

Nekoliko sati poslije (drugi dan), bilje je uređeno. Obojao sam ga u žive tropske boje žutih, crvenih i narančastih. Prije toga je išao razrijeđeni zeleni prajmer, zatim boja u dvije zelene nijanse i onda ove žive boje. Nakon sušenja sam sve natopio smeđim vošem (SLIKA 10) i još malo kasnije uz pomoć vrućeg ljepila sve je posađeno na baze.
Oko bilja je bačena kokosova piljevina, komadići čepa od pluta… Na jednu bazu ide malo smeđe trave. Upotrebljavam još neke niti (travke) kojima je obložen kokosov orah izvana. Za kraj još malo piljevine kokosa i to je to.


 SLIKA 11 - Ekipa Jungle Warriorsa na livadi ;) - nije centriran tekst jer me blog baš nešto zahebava

Svaki model ima drugačiju bazu. Nadam se da ću jednog dana postaviti još i te slike, sada mi se jednostavno na +36 stupnjeva to i ne radi.


Trudio sam ne stavljati previše i naravno da u tome nisam uspio. Drago mi je zbog toga. Modeli više izgledaju za izlaganje u vitrini nego za igru. Uređena baza je sve dignulo za jedan nivo. Na bolje, naravno.
Da ne ispadne sada da sam pun samohvale, vjerojatno bi i bilo koji drugi prosječni bojač napravio jednako dobro ili bolje. Samo, ovo je mojih ruku i sve slabijeg vida djelo…

Prije mjesec, dva život je položio tronuli Citadel kist i od tada bojam sa čime stignem. Linije više nisu tako tanke i precizne, previše boje ostaje na novim kistovima… Ti novi klinci se brže „kuštraju“ i malo-malo ih treba prati, čistiti i sušiti…
Tronuli Citadel sa svojom jedinom dlakom tužno (iz)gleda iz crvene čaše, a opet ponosan što je i on bio dio ovoga. Vjerujem da će se i moja ruka smiriti kada dođe neki novi Citadel…
…iz kutije čujem marš veterana džungle. Srećom je i Sake pri kraju…

Tom

Nema komentara:

Objavi komentar