ponedjeljak, 11. rujna 2017.

Ha-Go 1/100


Japanski tenk Ha-Go; HQ i tri voda, BattleFrontovi modeli (rezin i metal)

Slika 01a – Dijelovi jednog Ha-Go tenka

Slika 01b – Dva boxa (BattleFront) složenih tenkova

Slika 01c – Prajmirani tenkovi; Vallejo crni prajmer i malo sivo-crne boje

Slika 02a – Obojani tenkovi… Komandu sam bojao u sivo-plavu boju što bi trebalo odgovarati japanskom mornaričkom tenku iz perioda WW2. Na crni prajmer je išlo nekoliko nijansi sive boje, svaka sljedeća nijansa je bila malo svjetlija… U jednom trenutku sam dobro istaknuo sve rubove i izbočenja (Dry Brushing).
Da bi se tenk malo plavio, stavio sam plavi wash, pa opet dry brushing sivom pa svjetlijom sivom i na kraju skoro bijelom…
Prvi vod je išao u zelenu boju. Drugi vod sam pokušao obojati u trobojnu kamuflažu iz ranog perioda, recimo Mandžurija 1939., Kina 1940. godine… Treći vod je dobio oko 2-3 nijanse zelene, 1-2 smeđe…, neki tenkovi između boja imaju crni ili tamno zeleni rub…

Slika 02b – Obojan komandni tenk i tenkovi drugog voda

Slika 02c – Prvi vod

Slika 02d – Treći vod

Za sada još uvijek sve izgleda previše plastično, sjaji se kao da su tenkovi ne samo tek izašli iz tvornice nego su još dodatno uglancani…
Faza 1 je završena i da sam samo to prije turnira u Vršcu napravio, ne mogu reći da ne bih bio zadovoljan. Slike sam slao nekolicini FoW prijatelja i reakcije su bile dobre, samo svi su pitali za oznake… Znači, posao još nije završen.

Slika 03 – Na vozilima sam odradio dry brushing… Rubovi i izbočenja su istaknuti…
Dekale sam kupio ni sam ne znam kada, ima godinu ili dvije. Ima ih puno i oznake su lijepe. Jedina zamjerka je što oko te male sličice koja ide na vozila ima previše ruba i u slučaju kada sam trebao nalijepiti četveroznamenkasti broj naljepnice su se morale preklapati. Na kraju je sve ispalo dobro.

Slika 03a – Naljepnice stavljene!

Slika 03b – Komandni tenk je dobio sidro sa obje strane kupole i zvijezdu naprijed, te registarsku pločicu skroz iza.

Slika 03c – Nadam se da se vidi oznaka tenka, tj. registracija :)

Slika 03d – Komanda i treći vod. Treći vod je dobio razne oznake, brojeve i japanske znakove (slova). Trudio sam se to raditi po dostupnim fotografijama ili slikama složenih maketa. Komandni tenk je dobio malo previše toga i siguran sam da ova kombinacija znakova ne znači ama baš ništa. Samo se nadam da nije ništa uvredljivo.
Fotografije prvog i drugog voda i nisu nešto, ali kasnije će se vidjeti i njihove oznake.

Slika 03e – Treći vod… Oznake su identične sa obje strane, iza je pločica sa brojem…

Slika 03f – Treći tenk trećeg voda sa strane…

Slika 03g – Treći tenk trećeg voda od naprijed…


Slika 04a-01 – Odrađen je i weathering.
Koristio sam Vallejo pigmente u 4-5 tonova kao i Vallejo tekućinu sa kojom su se pigmenti lijepo pričvrstili. Nastojao sam ne pretjerati sa nanošenjem blata i prašine…

Slika 04a-02 – Druga strana tenkova, dan kasnije i fotkano na danjem svijetlu…

Slika 04a-03 – Tenkovi od gore.

Slika 04b – Približen prvi vod; vide se zastavice na kupoli. Ne vide se oznake sa bočnoj strani tenka. Dobro sam ih zaprljao.

Slika 04c - Isti vod od naprijed. Zvijezda je tek umjereno prljava.

Slika 04d – Prvi i drugi vod…


Slika 05a – U međuvremenu sam radio još malo oštećenja… Spužvicu u tamno sivu boju pa skidanje boje tupkanjem spužvice po papiru dok tragovi boje skoro ne nestanu. Onda sam spužvicom radio oštećenja, tj. ta siva boja je išla preko kamuflaže, a efekt ja kao da je boja ustvari oguljena uslijed korištenja… Na tu sivu boju sam stavljao (istom spužvicom) metalik-sivu… kao, sada se vidi metal ispod oguljene boje… Vidi se da je ovdje riječ o veteranima koji ne štede ni sebe niti tenkove.

Slika 05b – Treći vod zaprljanih i oštećenih tenkova.

Slika 05c – Drugi vod…

Slika 05d – HQ…

Slika 05e – Prvi vod…


 
 
 
Slike 05f-i – Deset Ha-Go tenkova koji sa velikim nestrpljenjem čekaju na bitke.

Tom

Nema komentara:

Objavi komentar