subota, 25. studenoga 2017.

FoW Battle report... MW, v4 (by Dule)



Saveznici protiv Nemaca u Severnoj Africi
MW V4 100 poena
Misija Counterattack

Dorian i ja smo rešili da probamo V4 u okruženju i periodu koji je za njega i napravljen. Na turniru u Vršcu se videlo da EW malko "škripi" sa V4; Mid War je Dorianov omiljeni period a ja sam željan igranja FoW pa je dogovor pao vrlo lako.
Prvobitno sam za MW zamišljao da vodim Nemce do dolaska Rusa. Оnda su mi se nakako dopali Amerikanci iz Fighting First ali sam na kraju u ovoj partiji dominatno vodio Engleze iz Desert Rats. Malko smo proksovali i Dorian i ja ali ubedljiva većina modela je bila obojena baš kako treba pa je igra bila i "na oko" lepa.
Od kad postoji mogućnost da se vode dve formacije, to mi je neka vrsta fetiša, pa sam ovom prilikom rešio da vodim jednu pešadijsku formaciju iz Desert Rats i jednu tenkovsku iz Fighting First. Šermani su skupi i preskupi, iako nisu loši, ali verovatno je potreban mnogo veštiji vojskovođa od mene da bi ih pravilno upotrebio. Ipak, jako mi se dopada kako sam ih obojio i nije bilo šanse da ih ne uzmem prvom prilikom. Dorian je vodio DAK i sve je bilo obojeno prvoklasno kao i uvek.

 slika 1 -  Duletova lista

1 formacija Desert Rats Motor Rifle Company
HQ, 1 unit pešadije, 1 unit od 4 AT topa 6Pdr, 1 unit Universal carrier, 1 unit Hurricane od 2 aviona

2 formacija Fighting First Sherman tank Company
HQ 2 Sherman, 1 unit 5x Sherman, 1 unit 5xStuart

slika 2 - Dorianova lista

Formacija DAK Africa Rifle Company
HQ, 1 unit pešadije, 2 unit pešadije, 1 unit PaK 5cm, 1 unit recce SdKfz 221/222, 1 unit Pz III (osnovni model), 1 unit Marder, 1 unit AA, 1 unit Stuka od dva aviona, 1 unit artiljerija 10,5cm

Teren je bio lepo složen. U sredini smo imali ostatak srednjevekovnog utvrđenja, okolo je bila čistina sa ponekom stenom i peščanom dinom. Bacali smo kockicu za misiju i ispao je Counterattack, to je dobro jer mi je misija poznata od ranije. Razumevanje misije je još uvek najveći problem u mojoj igri, mada ne i jedini. Onda smo kartama određivali ko napada a ko se brani pa je ispalo da se Dorian brani i da ja napadam. Ja sam sve svoje jedinice imao odmah na tabli a Dorian je imao Immidiate rezerve i jedan ambush

slika 3

Dorian se lepo poređao oko bližeg objektiva tako da je on odmah bio pokriven. Onaj drugi objektiv je takođe uspeo da pokrije u svom prvom potezu jer je uradio spearhed sa recce i približio pešadiju odmah. Nismo znali da li partiju počinje ukopan ili ne. U ambush je ostavio Mardere a u rezervi avione, Panzer III i AA. Nismo znali ni ko prvi igra. Stiče se utisak da misije treba da se dorade. Možda sve to negde i piše. Složili smo se da ja kao napadač igram prvi.
Meni se u prvi mah učinilo da će ovo za mene biti laka pobeda. Šermanima sam krenuo iza utvrđenja ka daljem objektivu jer sam mislio da ću brzo i lako do njega stići. Ostalom vojskom krenuo sam ka bližem objektivu. Bio sam gusto pakovan i podložan artiljerijskim udarima ali želeo sam sebi da omogućim rirol motivacije. Neobično je igrati sa veteranima i neobično je kad te neko pogađa na 4 ili 5+. Ja na tako nešto nisam navikao i osećaj je izuzetan. Aviončići mi nisu došli i to baš nije bilo lepo ali taj dan se britanskim vazduhoplovcima jednostavno nije letelo.
Dorianov prvi potez sručio se na mene kao grom. Ja sam potpuno zaboravio da Dorian baca za rezerve i da one dolaze Šermanima iza leđa. Dorian je dobro bacio, uveo PzIII i opalio po Šermanima ali začudo, ništa se tragično nije desilo, možda je jedan poginuo i bio je neki bejl. Zato su Marderi iz ambusha odmah uništili vod Stjuarta. Valjda je jedan i ostao živ ali je u mom drugom potezu pobegao. Artiljerija je bombarodvala ali mi nije nanela značajnije gubitke, istina pinovala me je, što takođe nije prijatan osećaj.
U mom drugom potezu aviončići mi opet nisu došli. A baš su mi trebali da srede Mardere ili PzIII. Zato sam raspalio Šermanima po Pz III i dosta ih uništio. Nažalost, zaboravio sam da Šermani i Stjuarti imaju stabilizatore i pun RoF i kada se kreću. A kad sam ja to pa vodio Amerikance? Još uvek se radujem što nemaju Hen&Chicks...
U sledećem potezu Dorianu ne dolaze rezerve i mene malko obasjavaju nade ali uspevam samo da još ponekog PzIII uništim ili bejlujem (a lako se odbejluju na 3+, praktično, nemački tenkovi su fearless/veterani po starom) i pomalo se primičem sa sve istanjenijom pešadijom ka prvom objektivu. Uspevam svojim topićem da uništim jedan topić Dorianu.

slika 4

U trećem potezu Dorianu dolaze Štuke i uspevaju da mi unište dva Šermana i jedan bejluju, Što nisu uništile Štuke, uništavaju Marderi sa leđa svojim ogromnim dometom i AT 12.




slika 5

Kada su meni konačno došli aviončići oni ubijaju unit Mardera i time se isplaćuju ali to bi bilo to.
U suštini, nisam daleko odmakao pre napucavanja. Uništio sam Dorianu samo dva unita (Marder i PzIII) a on je meni sve počistio sa table. Imao sam čak i jedan slavan juriš gde sam zarobio jednog SdKfz 222 ali to nije uticalo na rezultat jer su combat units ostali skoro netaknuti.
Dorian je igrao strpljivo i lepo a ja se nisam pokazao. Zasluženo je pobedio 7:2.

slika 6

Na poprištu predveče ostaje puno uništenih tenkova ali je glavnina nemačke pešadije netaknuta.


Analiza lista na kraju partije

Dorianova lista je bila bez greške. On je već odigrao jednu partiju MW protiv Judgea i njegovih Desert Rats pa je imao neko iskustvo odakle preti opasnost i kako se od nje zaštiti. U svojoj listi Dorian je imao gotovo sve što se može uzeti u toj listi. Svega je bilo po malo, imao je puno unita i njegova filozofija, po kojoj ja moram prvo da uništavam njegove suporte i da neću stići do combat unita koji su bitni za moral, se pokazala kao potpuno ispravna. Uslovno rečeno, ova lista bi mogla biti slabija u napadu ali uz njegovu veštinu i raznovrsnost svega i to je hipoteza koju tek treba proveriti.

Moja lista je kao i obično bila više za dušu nego za pobedu. Američki deo moje formacije je bio gotovo neupotrebljiv. Stjuarti su poginuli maltene bez ispaljenog metka (oni su recless i ginu na 2+) pa je 10 poena bilo bačeno što se njih tiče. Šermani su uz tešku muku uspeli da ubiju jedan unit Pz III ali Šermani su mene koštali 56 poena a Doriana Pz III 25 poena. Moja filozofija po kojoj treba da uzimam (skoro) sve combat unit sa minimumom supporta se pokazala pogrešnom. Ali ju je Dorian doslovno shvatio i ubio mi sve unite (ahahaha) sem suporta (to su bili samo avioni). Kao da igram FoW prvi put u životu, nisam uzeo ni jedan unit sa templejtom. To je ozbiljna greška. Ono malo Engleza što je preostalo za listu nije bilo loše ali mi je i tu falilo iskustvo i veština. Na primer, Universal carrier nisam koristio kao recce, mogao sam i ja da uradim Spearhead pa da se mnogo brže približim objektivima. Nadam se da ću se toga setiti u nekoj idućoj partiji.

Još neki utisak o V4
Prednost V4 je brzina, dash kretanje ("at the double") sada nema penale; postoji blitz move, shoot and scoot a sve ovo značajno ubrzava igru. Praktično u prvom potezu, najkasnije drugom, već počinje bitka na objektivu. Pucanje je logičnije i nešto jednostavnije (artiljerija, AT topovi, tenkovi).

Mana V4 koja mi se čini bitnom je siromašnost lista koje će se verovatno igrati na turnirima. Ne verujem da će Dorian ili neki drugi igrač koji vodi DAK bitno menjati ovu listu za neku drugu priliku. To će više biti hir nego potreba. Ne radi se samo o DAK. Jedna pravilno napravljena lista Desert Rats bila bi takođe veoma slična: HQ, dva unita pešadije, AT topovi, recce, vod tenkova, AA, artiljerija, avionče... U susretu dve pešadijske formacije, prednost će imati igrač koji se brani. (istina, sve je tako bilo i sa V3). Ostaje da se tešimo da će nijanse u veštini ipak biti značajnije nego bacanje kockica. Tenkovi su (ako izuzmemo Stuarta) nekako preskupi. Anti tenk topovi su postali smrtonosniji nego što su bili, jer pucaju i sa velikih distanci, spašavaju se na 3+ ili 4+, što je obično bolje ili jednako, nego broj na kome se spašavaju tenkovi ali za mnogo manju cenu u poenima. Ovo čini igru smrtonosnijom jer AT topovi pucaju odmah i sa velikih daljina.

Možda će svežinu uneti igrač koji povede listu sa Stjuartima a onda neko napravi listu sa srednjim tenkovima da ga "dočeka" ali i to je pitanje. Sa neke istorijske strane ovo je verovatno ispravnije jer su ubedljivu većinu svih vojski činili pešadinci sa svojim topićima, minobacačima a tenkovi i avijacija su tek ponekad dolazili.
Igranje je bila potpuna uživancija i ne verujem da bi nam dosadilo da smo odigrali i 10 ovakvih partija sa istim listama. Jedva čekam da ponovo igramo a ovaj put pripremiću se malo bolje. (To uvek kažem jer je pedagoški ispravno)

Mislim da bi predloženi sistem sa karticama Attack, Manuevre, Defend savršeno funkcioniso na ETCu. Jedna reprezentacija dobije tih 6 kartica i svaku može da upotrebi samo jedan put. Pa nek se misle koga će da napadaju, sa kim će da manevriša a od koga da se brane. Sad mi je pomalo žao što je izglasan EW a ne MW za dogodine. Jer MW odlično radi sa V4.


 In Her Majesties Name

Pošto je Dorian napravio ovako lepu fotografiju rekoh i nju da postavimo ovde. Posle FoWa (ćevapa, palačinaka i piva) odigrali smo i ovu igru. Igra je odlična i za desetak figurica ulaganja pruža ogromno zadovoljstvo igranja.

Dule

Nema komentara:

Objavi komentar