četvrtak, 19. rujna 2013.

Recenzija knjige "Rising Sun"

  Rising Sun

  Prije manje od mjesec dana odlučili smo napisati ozbiljnu recenziju ove knjige. Svaki od nas četvorice je trebao složiti jednu listu i napisati nešto o svom izboru, o posebnim pravilima...
  Posao nije bio jednostavan jer EW nismo igrali. Modeli su zanimljivi, karakteristike pojedinih jedinica u odnosu na LW smiješne, međutim i to ima svojih prednosti.

  Ovo što sam za sada dobio izgleda jako dobro. Nema smisla čekati sva 4 priloga radi jedne objave. Ionako ću sve objaviti u jednom postu, ali idemo dio po dio, kako je došlo.

  Žao mi je samo što neće biti slika modela. Ima i za to vremena.

    Tom




PRVI DIO
Pripremio: anch_io
Ruske horde

Priznajem, imam nezdravu fascinaciju sa svime što je japansko, te kad sam vidio da Japanci napokon dolaze i u FoW prva misao mi je bila ''MORAM TO IMATI!''. No, nakon nekog vremena razum je ipak pobijedio - imam već dvije pune vojske i vjerujem da bih morao par stotina kilometara preći kako bih našao protivnika za EW, te sam se malo ohladio od Japanaca. Uostalom, vjerujem da će biti dovoljno suradnika u ovom broju koji će dati prijedloge za neke japanske liste iz ''Rising Sun''-a…

Usprkos imenu, ova EW knjiga nije koncentrirana na Japance nego na Ruse, pardon, Sovjete. Uz te dvije nacije, u knjizi su još i Finci. Koliko znam, Finci i Japanci nisu međusobno ratovali, tako da se ovaj zaključak sam nameće. Istina, da su u Battlefrontu knjizi dali ime ''Red Hordes'' možda ne bi privukli toliko kupaca, ali bi pogodili s opisom Rusa u ranom ratu. Kako već imam Strelkove u kasnom ratu, odlučio sam pogledati što se da iskoristiti od te liste i uz minimalne troškove pretvoriti je u relativno korisnu ranoratnu listu. Ovo je taj pokušaj:



Compulsory Strelkovy Batalion HQ - 1x CinC Battalion Komissar, 1x 2iC Rifle (20 pts)

Compulsory Strelkovy Company - 1x Command Komissar, 20x Rifle (215 pts)
- Maksim HMG - 2x Maksim HMG (40 pts)
- Light Mortar - 2x Replace Rifle with Light Mortar (10 pts)

Compulsory Strelkovy Company - 1x Command Komissar, 20x Rifle (215 pts)
- Maksim HMG - 2x Maksim HMG (40 pts)
- Light Mortar - 2x Replace Rifle with Light Mortar (10 pts)

Strelkovy Company - 1x Command Komissar, 20x Rifle (215 pts)
- Maksim HMG - 2x Maksim HMG (40 pts)
- Light Mortar - 2x Replace Rifle with Light Mortar (10 pts)

Heavy Tankovy Company - 1x Command T-35, 1x T-35 (270 pts)
- AA MG - 1x AA MG for T-28 obr 1938 or T-28E or T-35 (5 pts)

Light Tankovy Company - 1x Command T-26 obr 1933 or 1939, 4x T-26 obr 1933 or 1939 (180 pts)
- AA MG - 2x AA MG for T-26 obr 1939 or T-26E (10 pts)
- Turret-rear MG - 5x Turret-rear MG for T-26 obr 1939 or T-26E (25 pts)

Artillery Battalion - 1x Command Komissar, 1x Staff, 4x 122mm obr 1938 howitzer (175 pts)
- Observer - 1x Observer Rifle (15 pts)
- Transport - 1x Horse-drawn wagon, 1x Horse-drawn limber per 76mm gun, 1x 3-ton truck per 122mm gun (5 pts)

Confident Conscript

1500 Points, 6 Platoons

Pješake imam (ok, zažmirite na to da neki dečki imaju ''eksperimentalne puške''), artiljeriju imam, a za punu vojsku od 1500 bodova bi se trebala nabaviti kutija T-35-ca (30E) i T-26 (40E). Sveukupno 70E, odnosno nešto malo više od 500kn što i nije tako strašno za sasvim novu vojsku u drugom ratnom razdoblju.

Na stranu ekonomičnost, no što ova vojska može? Nažalost, kako (još) nemam minijatura mogu vam samo ponuditi teoretiziranje. Premda su po svom opisu pješadijske vojske defanzivne vojske, ova to ne mora biti. Rusi prema ovoj listi imaju dovoljno pješadijskih modela (preko šezdeset!) da oprobaju sulude juriše na ukopane protivničke pozicije. Tomu im može pomoći i novo pravilo koje Rusi dobivaju u EW – Wave Attacks! Ukratko, ovo pravilo  omogućava da ako vam pješadijski vod bude uništen, na bacanje kocke od 4+ se ponovno pojavi u punoj snazi. Russian Zombies FTW! Ok, postoje ograničenja na to gdje se taj novi vod pojavljuje i stari vod se još uvijek računa kao uništen, ali prvo treba uništiti vod od 20+ baza, makar one bile ''conscript''.

Naravno, problem ovoj vojsci bi trebale biti tenkovske vojske. Sami pješaci nemaju ništa što bi moglo zaustaviti tenkove, čak i ''kartonske'' koji prevladavaju u ovom ranom razdoblju. Zato su tu dvije jedinice tenkova. U redu, one bi mogle biti i veće (''Rising Sun'' dozvoljava određenim ruskim tenkovima i do 16 modela po jednom tenkovskom vodu!), no kao što rekoh, ekonomičnost me vodila pri slaganju ove liste. Zašto T-26 i T-35? T-26 se čine kao solidan tenk za ovo razdoblje. Istina, nije brz, nema jak oklop, ali zato ima gadan top. Njih pet mi se čine kao dobra jedinica za operiranje po boku i oprezno skidanje protivničkih oklopnjaka. T-35 je pak sasvim druga priča. Možda i nije sasvim koristan, ali ako želite igrati Ruse u ovom razdoblju, ovo je tenk koji morate imati, jer je jednostavno – bizaran. Izgrađen kao ''krstarica na kopnu'' s pet tenkovskih kupola i jakim oklopom, bio je zamišljen da probija protivničke obrambene pozicije. Naravno, strašno je nepouzdan, ali isto tako i prilično izdržljiv. A ima i svu silu posebnih pravila. Mislim da nećete pogriješiti ako ga pošaljete direktno na protivnika kao podršku svojim pješacima. Čak i ako ništa ne napravi, teško ga je ignorirati.


Za kraj, tu je i mala jedinica artiljerije. Nikad se ne zna, i ona može nešto učiniti. Ako ništa drugo, barem poklopiti protivnika na koji želite izvršiti juriš. Sve u svemu, na 1500pts biste s ovom vojskom trebali imati dosta opcija. Ona je izuzetno nezgodna za protivnike ako se odlučite braniti, a možda još i gora ako krene u napad. Ako istovremeno vršite pritisak na dva protivnička objektiva s ogromnim pješadijskim jedinicama (koje se mogu vratiti iz mrtvih) potpomognutih tenkovima, a u pozadini imate dovoljno svojih jedinica da čvrsto držite svoje objektive, mnogi protivnici bi trebali imati problema. Ipak, ne biste smjeli biti presamouvjereni. Glavni nedostatak ove vojske je to što je sva ''conscript''. No, pametni znaju čemu služi Komissar…





DRUGI DIO
Pripremio: Dule

Rising Sun (Soviet forces)

Moram da priznam da sam sa nestrpljenjem očekivao Early War Ruse. Pritom sam pre svega imao na umu nemački napad na SSSR. Hteo sam da postavim jedan KV tenk u blizini mosta i da zaustavim celu nemačku kolonu...
Malo sam se razočarao kada sam, pre par meseci u najavi, video da toga ove godine neće biti i da će se knjiga odnositi na pogranične konflikte sa Japanom i Finskom. Za sada EW Rusi neće imati tenkove KV, T-34 i druge poslastice...
Ipak, Rising Sun je veoma lepo urađena knjiga. Dizajn je besprekoran a fotografije, karte i crteži su veoma lepi. Sve je onako kako smo navikli u ranijim knjigama i još malo savremenije i lepše. Danima je prelistavam i jedva čekam da isprobam novu listu.


Liste

U knjizi Rising Sun ima šest ruskih lista. To je manje nego u knjigama Eastern Front i Red Bear. Pored toga, liste iz knjige Rising Sun imaju manje opcija za weapons companies i corps support companies. Ovo je logično obzirom da rat sa Nemačkom još nije počeo a u ratno vreme tehnika i vojna veština mnogo brže napreduju. U prethodnim knjigama navikli smo da liste budu krcate opcijama. Ovde to nije slučaj, liste su jednostavne, i nema mnogo razmišljanja oko njihovog sastavljanja.
 Tenkovske liste Heavy tankovy batalion, Light tankovy batalion i Fast tankovy batalion su veoma slične i razlikuju se samo po dominirajućem tenku T-28 (T-35), T-26 ili BT-5 dok su im opcije za weapons i support companies skoro identične.

Heavy tankovy batalion lista je svakako interesantna. U listu mogu da se uvrste dva voda tenkova sa više kupola: srednjih T-28 i/ili teških T-35. Ovi tenkovi su veliki i izgledaju veoma lepo. Za ove tenkove napisano je nekoliko specijalnih pravila a koliko će oni biti efikasni na stolu videćemo. Recimo, T-35 može da puca iz svih topova i mitraljeza istovremeno, na isti ili različite protivničke vodove. Pri tome, igrač bira koji top ili mitraljez puca koristeći svoj normalan ROF dok sva druga oružja imaju ROF 1.
Još interesantniji i ne baš jednostavan način je određivanje štete na ovom tenku. Ako T-35 ili T-28 koji već nije zaglavljen (Bogged Down) postane napušten (Bailed Out) on umesto toga postaje zaglavljen (Bogged Down). Dok je zaglavljen ne može da se kreće ali može da puca i da se brani ako se juriša na njega. Isto tako, ako tenk koji nije zaglavljen bude uništen (Destroyed) pucanjem, tim koji je pucao odmah baca drugi Firepower test pa tek ako prođe i ovaj test tenk je uništen!
U assaultu protivnička pešadija mora da prođe Tank Terror ako je tenk  Bogged Down (ali ne i Bailed Out).  Pored toga, zaglavljen tenk može da drži objektiv jer sprečava napadački vod da pobedi ukoliko je u 4 inča i računa se kao da je operativan u svrhe Platoon Moral testova.

Light tankovy batalion lista je formirana oko vodova sačinjenih od tenkova T-26. Oni su jeftini i može ih se uzeti mnogo. Imaju dobar top a mana im je da su spori i slabo oklopljeni. Ko želi nepreglednu armiju tenkova verovatno će sastavljati ovu listu.

Fast tankovy batalion lista se bazira na brzim tenkovima BT-5 i/ili BT-7. Ova lista bi mogla biti opasna jer su oba tenka fast tank i ako se kreću at the double brzo će stići na objektiv. Tenkovi BT-5 i BT-7 su brzi i po današnjim merilima. U vreme njihovog intenzivnog testiranja pokazali su odlične rezultate.  Recimo, od  27. do 29. oktobra 1933. godine pet tenkova BT-5 je na točkovima (kod tenkova ovog tipa mogle su da se skinu gusenice pa se kretao brže) prevalilo put Harkov-Moskva u dužini od 795km. Na pojedinim mestima kolona se kretala brzinom od 90 km/h!
Na nepreglednim prostranstvima Dalekog istoka brzina ovih tenkova bila je veoma važna. Istorijski, ovo bi bila tenkovska lista koja treba da ratuje protiv Japanaca.    
Ujutro 5. jula 1939. godine stariji lejtenant I.F.Vasiljev u vreme boja na istočnoj obali reke Halhin-Hol poveo je napad četiri tenka BT protiv 11 japanskih tenkova. Sovjetski tenkisti su vešto manevrišući i pucajući uništili četiri japanska tenka pa su se ostali povukli. Vasiljev je udostojen zvanjem Heroja Sovjetskog Saveza.
            U boju na Halhin-Holu tenkisti su po broju Heroja Sovjetskog Saveza prevazišli čak i pilote – 33 tenkista nasuprot 26 pilota. Po završetku bojeva na Halhin-holu, na vrhu planine Bain-Cagan postavljeni su kao spomenici tenk BT-5 i oklopni automobil BA-10. 

Pada u oči da se u jednom vodu lakih ili brzih tenkova može uzeti od 5 do 16 tenkova! Ono što je neobično je da su za razliku od lista u knjizi Eastern Front i Red Bear pojedinačni tenkovi SKUPLJI ako ih ima VIŠE.

Broj tenkova u vodu
T-26 obr 1933 ili 1939 C/C
cena u poenima po tenku
BT-5 C/C
cena u poenima po tenku
16
48,4
57,8
10
38,5
45
8
35,6
41,2
5
36
41
 
Autori pišu da su se prilikom isprobavanja lista ovi tenkovi u masi pokazali veoma opasnim, obzirom na jak top 45mm (AT 7, ROF 2) pa su ih na ovaj način penalizovali. U MW i LW pojedinačno tenkovi koštaju manje ako ih ima više u vodu.
Teškoća sa svim nabrojanim tenkovskim listama je da u njih može da se uvrsti samo jedan vod pešadije. Protiv drugih tenkovskih lista ove liste su uvek napadačke jer imaju specijalno pravilo Always attack. 

            Motostrelkovy batalion je mechanised company i mogla bi biti dobitna kombinacija za Ruse iz ove knjige. Iako je na prvi pogled ova lista siromašna opcijama  ovo je jedina lista u knjizi gde se može uzeti 2-4 pešadijska voda i 2 voda tenkova.

            Strelkovy batalion je infantry company i to je najbogatija lista, sa najviše opcija. Streljački vodovi mogu imati čak 30 timova! U ovu listu se mogu uvrstiti i MG vod, bacači plamena, opasni AT topovi 45mm, i samo jedan vod tenkova po izboru. Za streljačke vodove postoji specijalno pravilo Wave attacks koje bi moglo biti veoma korisno.  Kada jedna Strelkovy Company bude uništena, igrač u svom početnom koraku (Starting Step), pre nego što testira četni moral (Company Morale Checks), baca kockicu. Ako na kockici padne 4+ uništeni Strelkovy Company  zamenjuje nova četa iz sledećeg talasa.
            Nova Strelkovy company kreće sa istom brojnošću kao i uništena Strelkovy company. Kada Platoon Comand tim iz Strelkovy Company bude uništen, treba obeležiti mesto na kome je uništen. Nova Strelkovy Company postavlja se bilo gde na stolu tako da je u komandnom radijusu (In Comand), od mesta gde je uništen Platoon Comand team a bliže igračevoj Deployment zoni i to tako da ni jedan tim iz nove Strelkovy company ne bude postavljen bliže od 12 inča od bilo kog protivničkog tima ili 16 inča od protivničkog Recce tima.  Ako igrač nema Deployment zonu umesto nje se koristi najbliža ivica stola odakle mu stižu rezerve.
U ovoj knjizi su komandni tim i komesar objedinjeni u jedan tim i za njega važe pravila oba tima.

            Kavalyeriyskiy polk je konjički puk (mechanized company) i sličan je prethodnoj listi, samo umesto streljačkih vodova postoje konjički koji nemaju Wave attacks pravilo ali su brži.
Konjica koja je bila sastavljena od sovjetskih i mongolskih konjanika po meni ne može da bude Conscript kako je u knjizi. Mongoli su se rađali u sedlu. U Ruskoj imperatorskoj armiji je konjica bila nešto posebno. Tokom Oktobarske revolucije i građanskog rata upravo su  konjičke jedinice dale poseban karakter ratnim dejstvima i Belih i Crvenih.


Motivacija i veština (Motivation and skill)

  Zamerka sa moje strane je što mislim da nije ispravna odluka da se svim sovjetskim listama za motivation i skill stavi da su Confident/Conscript. Opravdanja autora su uglavnom poznata iz ranijih knjiga ali mislim da ne odgovaraju pravom stanju stvari. Priče o beskrajnim neobučenim hordama nekakvih undead-ova potiču iz mitologije poraženih nemačkih genarala pisanih u vreme hladnog rata. Moglo bi se na tu temu dosta pisati ali o verovatno ne bi bilo politički korektno pa neću J

  Bilo koja regularna armija uključujući i Crvenu armiju po meni treba da ima skill - Trained `who have at least recieved basic training...` (iz knjige pravila V3. strana 18). U MW je u redu da Rusi budu Conscript jer su veoma često jedinice formirane od ljudi kojima su puške i tenkovi dati `u ruke` i poslati su odmah u boj, ali od Rising Sun je taj rat još daleko.

  Autori su elegantno mogli da naprave dve opcije od kojih bi C/T bila neka istorijska jedinica koja se dobro pokazala a C/C neka jedinica koja se slabije pokazala, isto kao kod nekih Japanskih lista u ovoj knjizi. 

  Imam utisak da su autori knjige Rising Sun stali negde na pola puta. Idealno bi bilo da su napisali knjigu koja bi obuhvatila sve Early War Soviets i gde bi napravili liste iz sukoba sa Japanom, Finskom, Poljskom i Nemačkom. Svaki od tih sukoba ima svoje posebnosti. Onda bi imali puno različitih lista sa različitim opcijama za motivation/skill kao i za weapons i support companies. Možda će tako nešto izdati u budućnosti.

  Ovako se osećam neobično jer čitam knjigu Rising Sun, čiji je podnaslov `Ratovi Rusije sa Japanom i Finskom` u kojoj se najčešće pominje Poljska a u suštini na stolu će se moji Rusi najčešće sukobiti sa EW Nemcima iz knjige Blitzkrieg. Toga su verovatno svesni i autori i otud priče na celoj strani o tenku T-35 i njegovoj upotrebi protiv Nemaca tokom operacije Barbarosa.

  Ipak, liste su tu, lepe su i najvažnije je da se igra Early War! Evo kako ja zamišljam svoju Motostrelkovy listu sa 6 vodova za 1500 poena:

HQ
1xCinC Battalion Komissar, 1x2iC Rifle
20
Anti tank platoon
2 x 45mm obr 1937 gun
70
C1 Motostrelk. company
1xCommand Komissar, 18 x Rifle
175

2 x Maxim HMG
40
C2 Motostrelk. company
1xCommand Komissar, 18 x Rifle
175

1 x Maxim HMG
20
S1 Light Tankovy comp.
10xT-26 obr 1933 or 1939
385
S2 Light Tankovy comp.
8xT-26 obr 1933 or 1939
285
S3 Sapper company
1x Comand Pioneer komissar, 10 x Pioneer Rifle
135

1xPioneer Supply wagon
20
AA Machine-gun Platoon
5xDShK on Truck
85
Air Support
Sporadic I-153 Chaika
90




Ukupno 6 vodova
1500





TREĆI DIO
Pripremio: Tom

Carski vojnici

   Lagani povjetarac. Gledam planinu Fuji pod snijegom. Fuji ili «vječni život», kao simbol Japana, kao sveta planina. Iako se bijeli skoro cijela planina ispod nje je trešnja u cvatu. Iz daljine dopire zvuk bubnjara. Prepoznajem borbeni marš Samuraja…

   Ispred monitora boca Žuje (Ožujsko pivo) i knjiga «Rising Sun». Kako složiti savršenu listu? Da napišem Haiku i naklonim se u smjeru Istoka? Iako će moja vojska na papiru biti savršena (F/V) horde Rusa znaju biti nemilosrdne. Za dodatno nadahnuće svira Sakura. Odlučio sam se za pješadijsku listu. Za Hohei Chutai i to 7. diviziju. Štapićem ugljena po papiru crtam simbole za pješadiju, artiljeriju, tenkove… premalo je tih simbola za 1500 bodova i ništa se ne vidi jer sam po papiru prolio pivo.

   Idemo ponovo… Komandu čine dvije pločice, 2inC za 75 dodatnih bodova pretvaram u Regimental Standard Sword tim. Ukoliko se ovaj tim pridruži bilo kojem Hohei vodu automatski prolaze sve Motivacijske testove.
Ako se branim od mnogobrojne Ruske pješadije lista ne prolazi i trebam još HMG timova. Ukoliko napadam pješadijski vodovi moraju biti puni, ali to puno košta i nema mjesta za tenkove pa ih ostavljam sa dvije sekcije. Predloženi pješadijski vod ima komandira sa sabljom, 6 Rifle timova i 2 Light Mortar tima. Moram im pridružiti sekciju od dva HMG-a. Postoji opcija zamjene 1 Rifle tima u svakoj sekciji sa Nikuhaku timom (ubojitim lovcima na tenkove). Oni koriste pravilo Human Bullet, juriš specijalno formiranih timova sa minama i molotovljevim koktelima na tenkove.
  Ukoliko je Nikuhaku tim unutar 2''/5cm od neprijateljskog tenka, baca 4 kockice za napad.
Sada mi nešto nije jasno. Nikuhaku timovi ne mogu pucati i to je ok. Imaju te mine, zapaljive boce i razumljivo je da nemaju puške. Kako ništa ne piše, pretpostavljam da tenkove gađaju na top armour. Gađaju sa 4 na 1 (ili 0) i tenkovima treba 4+ da se spase, 3 da su možda ostali bez posada (Bailed Out), a na 1 i 2 su velike šanse da su uništeni. Što ako Nikuhaku timovi trebaju proći FP za Bailed Out ili uništenje. Kod njih je u tom redu «-«. To znači da ne trebaju proći FP i da su protivnici automatski uništeni ako se ne spase?

Banzai Charge pravilo omogućuje novi juriš u istom potezu ako prođu motivaciju umjesto da se povuku nakon uspješne defanzivne vatre. Opet mi nešto nije jasno. Vod prima 5 ili više hitova i mora se povući, testira motivaciju i ako prođe juriša ponovo. Ne piše da se nakon 5 hitova mora povući nego da testira motivaciju. Ako padne motivaciju, povlači se. Ako prođe motivaciju, već je u zoni juriša i nema još jedne obrambene vatre ili se varam?

   Znači, nakon zamjene 2 pješadijske tima (dvije pješadijske sekcije) ostaju 4 Rifle tima (RoF 4), 2 Mortara (RoF 2) i po dva dodana HMG tima (RoF 12) i to mora biti dovoljno. Dva voda pješadije ojačani teškim mitraljezima; ako napadam računam na dva voda sa 11 pločica. Ukoliko se branim, HMG-ovi ostaju uz svog komandira i onda imam tri voda. Japanska pješadija je jako pouzdana i ne povlači se samo tako. Spomenuo sam da u napadu testiraju moral nakon 5 hitova. Pa i nije baš tako ako se kupe stjegonoše za 25 bodova po vodu. Još jedno posebno pravilo japanske pješadije, Banners kaže da se prvi neprijateljski pogodak ne računa.
   Prije nego se prebacim na artiljeriju, tenkova, avione… treba spomenuti i ostala posebna pravila. Ima ih još!!!
Kendo omogućuje Sword timovima da u jurišu uništavaju neprijatelje na 2+.
Japanska vojna doktrina se temelji na Seishinu, čvrstoj volji i duhu kako zapovjednika, tako i svakog pojedinačnog vojnika. Ako neki vod mora testirati Platoon moral i padne ga, nije uništen. Vojnici se ostaju boriti zahvaljujući svojem Seishinu.

   Za Japance je bila sramota pobjeći sa bojišta. Vojnici su se borili do smrti, nisu se povlačili niti predavali. U njihovom rječniku ne postoji riječ za povlačenje. Jednom prilikom je poručnik Minetoši Jahiro iz Gem divizije (poznata kao 1. Divizija) nakon višednevne borbe za Greben Vratoloma na otoku Leyte uvidio da je glupo žrtvovati preostale vojnike samo tako. Bolje bi poslužili ako se povuku i kasnije ponovo bore. Kako nije mogao narediti povlačenje jer se taj termin u vojsci nije koristio, viknuo je nekoliko puta Tenšin, Tenšin. Vojnici nisu znali što to znači, ali su izašli iz rovova i potrčali za zapovjednikom uvjereni da idu u posljednji juriš. Uzeo je mač u ruku i poveo svoje vojnike u juriš, ali ne prema neprijatelju nego na suprotnu stranu.
Pravilom No Surrender Japanska vojska nakon pada Company morala nije poražena i igra nije gotova.
Sva ova posebna pravila treba detaljno proučiti jer postoje određeni uvjeti da bi se nešto ostvarilo, npr. Sword timovi u jurišu udaraju na 2+, ali pod uvjetom da u 2''/5cm nema bunkera ili tenkova, Nikuhaku timovi bacaju 4 kockice samo ako napadaju tenkove… itd.

   Pješadija ima standardni domet (16''/40cm), RoF 1, AT 1, FP 6 dok Mortari uz isti domet imaju RoF 1, AT 1, FP 4+ i mogu pucati preko suboraca. Teški mitraljezi (Type 3 HMG) naravno gađaju malo dalje (24''/60cm), RoF im je 6 (3 kada su pinani), AT 2 i FP 6.

   Sada piče Yoshida Brothersi na čudnim tamburicama, a pozadini gitare… Tresem glavom naprijed-nazad i pogled mi pada na tenkove. Na pješadiju i HMG-ove sam već potrošio 795 bodova. Strašno puno! Po ovoj listi ne mogu imati dva voda tenkova… izgleda da mogu imati i 4 voda jer u Sensha Company mogu staviti HQ sa 2, 3 ili 4 tenka i do tri Sensha Platoona sa po 4 tenka svaki. Odlučio sam se za komandu sa 2x Type 97 Chi-Ha i 2x Type 94 TK i jedan vod sa 4x Type 89 Chi-Ro. Već imam 5 vodova za 1165 bodova. Tenkovi nisu baš neki, međutim svi su Fearless Trained i protivnik ih u idealnim uvjetima gađa na 3+.

Samo ću nabrojati i kratko opisati ostala posebna pravila i to po grupama (Tanks, Artillery, Tactics).

TANKS
DUTY TO THE END
Japanska posada svoj oštećeni tenk ne ostavlja ni pod kojim uvjetima. Često ga brane sa skinutom strojnicom. U dosta situacija se Bogged Down ili Bailed Out tenkovi računaju kao operativni.

HIP SHOT
Ukoliko su se tenkovi kretali u Movement fazi, u Shooting fazi mogu re-rolati promašaje ako pucaju sa topom pod uvjetom da gađaju najlakšu metu u 16''/40cm.

JAPANESE TURRET MG
Japanski tenkovi su često naoružani sa mitraljezom sa stražnjoj strani kupole. U slučaju da je neprijatelj ispred njih, oni mogu okrenuti kupolu i pucati iz mitraljeza, ali u tom slučaju ne i iz topa. Ukoliko se puca mitraljezom, pokriveno je cijelo polje oko tenka.

ARTILLERY
FIRE BURST
Japanski artiljerci su raspolagali sa malo topova. Ovo pravilo omogućuje bombardiranje sa samo dva topa bez penala. Ne odnosi se na sve jedinice.

   Evo još jednog primjera iz knjige «Uspon i pad japanskog imperija». Američki bombarderi B-24 su uništili brodove sa artiljerijom, municijom i ostalim stvarima prilikom iskrcavanja japanske 1. divizije na otok Leyte. Uskoro su se Japanci iz 57. puka susreli sa američkom 24. divizijom. Nakon kratke borbe su se povukli na okolne brežuljke. Uvidjevši stratešku važnost svog položaja general Kataoka je zapovjedio postavljanje jednog malog topa (jedinog kojeg je imao) na položaj sa kojeg se pružao pogled na cijeli kraj. Podređenom pokovniku Mijaučiju se generalov zahtjev učinio besmislenim, ali ga je ispunio. Amerikanci su odlučno napadali već spomenuti Greben Vratoloma u blizini i skoro ga osvojili kada su među njih doletjele samo 4 granate ispaljene iz usamljenog topa. Iznenađenje je bilo strašno i za Amerikance koji su napadali i za Japance koji su se branili. Četiri granate malog topa su prekinule kompletan napad jedne čete.

TYPE 90 70MM BATTALION GUN
Prilikom pucanja sa 70mm topom (Type 92), može se rerolati prvi promašaj prilikom Range-inanja. To pravilo inače koriste Mortari.


TACTICS
HELL BY DAY, PARADISE BY NIGHT
Japanci su dosta uvježbavali noćne napade i rijetko su napadali danju. Kako su obično njihovi neprijatelji napadali danju, cilj Japanaca je bio da napadnu prvi. Da iznenade neprijatelja, da ih uhvate nespremne.
Pri tome su koristili minimalnu artiljerijsku pripremu i nakon toga je slijedio juriš uz obavezne povike «Banzai!».

Ako se u igri vode 3rd Sensha Rentai, 4th Sensha Rentai ili Hohei Chutai koji nemaju fortifikacije, igrač može odabrati Always Attack specijalno pravilo.
Ako su Japanci napadači, igrač koji sa njima igra može koristiti «Dawn» pravila. Ako neprijatelj koristi «Time of Day» pravilo, obadva igrača bacaju kockice i onaj koji je dobio veći broj koristi u svom potezu ta pravila.

ENVELOPMENT
Japanska vojska je razvila taktiku okruživanja neprijateljskih bokova prije samog napada pri tome koristeći sve prednosti terena.
Još bolji su bili u obrani kada su se ukopavali. U tom periodu su samo napadali.

Japanska pješadija, Man-packed Gun timovi, i Light gun timovi se mogu noću kretati “at the Double”. Japanski tenkovi nemaju ograničenje kretanja 8’’/20cm ako se kreću noću. Mogu se micati kao i normalno.

 Na vrijeme stižu Kodo bubnjari koji svojim bubnjanjem prizivaju AT topove i artiljeriju. Bodovno više nema puno mjesta na listi. Hohei Rapid-Fire Gun Platoon će biti naoružan samo sa dva AT topa, jednim japanskim (Type 94 od 37mm) i jednim zarobljenim ruskim (45mm obr 1937). Ruski je malo bolji, Anti-tank mu je 7 dok je kod japanskog topa AT 6.

   
GUN TEAMS
Weapon
Mobility
Range
RoF
AT
FP
Notes
Type 94 37mm gun
Light
24''/60cm
3
6
4+
Gun shield
Captured 45mm obr 1937 gun
Light
24''/60cm
3
7
4+
Gun shield
  
  Sedmi vod punim artiljerijom. Samo dva topa čine podršku mojim pješacima i tenkovima. Zahvaljujući posebnim pravilima, oni mogu dosta toga napraviti i to za samo 95 bodova.
Trenutno stajem na 1370 bodova iliti imam još 130 za spiskati. Možda manji HMG platoon za 85 i jedan avion za 50 bodova čime prebacujem 1500 bodova za 5.

U tablicama ću prikazati statistiku lakših japanskih i ruskih tenkova. Teške Ruske tenkove je bolje ne spominjati jer su više izgledali kao pomične tvrđave.



Japanese TANK TEAMS

Weapon
Mobility/Range
Front Arm/ RoF
Side Arm/ AT
Top Arm/ FP
Equipment and Notes
Type 94 TK
Standard Tank
1
1
1
MG
Type 95 Ha-Go
   Type 94 37mm gun
Standard Tank
     24''/60cm
1
2
1
5
1
4+
Japanese Turret MG, Hull MG
One-man turret
Type 89 Chi-Ro
   Type 90 57mm gun
Slow Tank
     16''/40cm
1
2
1
5
1
4+
Japanese Turret MG, Hull MG

Type 97 Chi-Ha
   Type 90 57mm gun
Standard Tank
     24''/60cm
2
2
2
5
1
4+
Japanese Turret MG, Hull MG

WEHICLE MG
16''/40cm
3
2
6
RoF 1 if other weapon fire


Soviet TANK TEAMS

Weapon
Mobility/
Range
Front Arm/ RoF
Side Arm/ AT
Top Arm/ FP
Equipment and Notes
T-26 obr 1932

Slow Tank
1
1
1
Twin MG turrets, Limited vision, Unreliable
T-26 obr 1933 or 1939 45mm obr 1934 gun
Slow tank
24''/60cm
1
2
1
7
1
4+
Co-ax MG, Limited vision, Unreliable
BT-5
   45mm obr 1938 gun
Standard tank
24''/60cm
0
2
0
7
1
4+
Co-ax MG, Fast tank, Limited vision, Unreliable
BT-7
   45mm obr 1938 gun
Standard tank
24''/60cm
1
2
1
7
1
4+
Co-ax MG, Fast tank, Limited vision, Unreliable


Mislim da nema smisla staviti u tablicu i teške tenkove koji su priča za sebe. Njih ne mogu usporediti sa bilo čime na japanskoj strani L dok su Finski tenkovi istih karakteristika kao Ruski pa za njih neću raditi posebnu tablicu.

Sveukupno ova pješadijska lista, potpomognuta tenkovima, artiljerijom, avijacijom košta prilično eura. Uz koju donaciju o određene popuste ne vjerujem da će me puno koštati :)
Lista je nova, Japance do sada nisam imao i samo se nadam da ću ove modele moći koristiti i u kasnijem periodu rata (MW i LW).

Tomislav

Nema komentara:

Objavi komentar