ponedjeljak, 23. veljače 2015.

Barbarossa "Digital Exclusive liste" - napredak ili prijevara



Nikada mi nije bilo teže napisati jedan članak.

Pišem ga već četvrti dan i malo je nedostajalo da prođe bez objave.
Čak sam pomislio cenzurirati ga, ali neću. Pisao sam onako kako sam se u tom trenutku osjećao i znam da se mnogi slažu sa ovim, ustvari vjerujem da sam iz razgovora sa drugim igračima FoW-a u ovaj tekst ubacio i njihovo mišljenje
Idemo redom…

Igru Flames of War pratim već nekoliko godina. Svaki četvrtak prvo pogledam što je novo u tom malom svijetu, a tek onda idem na ostale vijesti. Reklo bi se, FoW je postao dio mog svakodnevnog života. FoW je moj hobi već godinama i najvažnija sporedna stvar u mom životu.
Ne prođe dan kada ne uzmem jednu od dvadesetak knjiga. Ne prođe dan, a da ja ne pokušam složiti savršenu listu. Pravila su uvijek uz mene, čak sam počeo nositi jednu d6 kockicu u džepu za situacije kada ne znam što napraviti… 4+ na kockici je jedna varijanta, a manje od toga druga.
Ne želim reći koliko modela imam na policama, u kutijama… velika većina je još uvijek ne obojana… Vesele me turniri u regiji, i ovaj blog postoji neko vrijeme…

Strašno me vesele ti 15mm mališani i to nastojim prenijeti na svoje sinove. Polako već igramo neke svoje varijante FoW-a na kuhinjskom stolu. Dečki znaju prepoznati modele tenkova, znaju koji je za što bolji… koja prednost je lovca na tenkove, kada i zašto koristiti lake, srednje ili teške tenkove…

Uvijek sam nastojao kupiti originalne BF modele ne iz razloga što su bolji, ljepši… nego iz razloga što na taj način podržavam malu BF ekipu. Kupovinom originalnih knjiga i njihovih modela svi mi financiramo nove knjige na novim listama, nove modele… nagrađujemo ljude za posao koji rade jer to rade za nas, i sebe naravno.

Od te ekipe očekujem da dobro rade posao, da daju sve od sebe da te knjige izgledaju lijepo, korisno… da modeli na nešto liče.
Revizije već kupljenih knjiga me nisu oduševile jer ne želim istu stvar plaćati dvaput. U takvim slučajevima bih jednostavno zaboravio liste iz tih knjiga i gotovo. Po meni, svim starim kupcima bi te stare/nove knjige trebale biti ponuđene samo za cijenu tiska, ali obavezno u obliku PDF-a. Bilo pa prošlo… i dalje kupujem knjige i onda…

Barbarossa je izašla, dosta lista sam složio, modele kupujem, slažem i bojam…
Već sam u recenziji knjige napisao da mi nešto nedostaje, da knjiga po listama nije ništa posebno, da nedostaju neke liste… Uglavnom, knjiga je tu pa ćemo i igrati sa tim listama…

I nova odjednom vijest… Digital Exclusive liste…
Mislim si, ma nema veze. Ja imam knjigu i lakše mi je listati te liste nego gledati na monitoru, nekom tabletu kojeg još nemam…
Koja teška naiva, nisu ove nove liste nešto iz knjige, ne radi se o dvije nove liste pa nema veze… radi se o 22 nove liste koje ne postoje u knjizi Barbarossa.

Znači, u knjizi imamo 11 lista (7 Njemačkih i 4 Ruske), a sada su se pojavile još 22 liste. Netko je naknadno pročitao da Rusiju nisu napali samo Nijemci pa se sada liste mogu slagati sa Mađarima, Talijanima, Rumunjima, Slovacima… Odjednom su se pojavile još 3 Njemačke liste, 5 Ruskih…
Pa kako? Imam knjigu, kupio sam knjigu. Ne razumijem o čemu se radi. Kupio sam knjigu, kupujem modele… i što sada? To više ne vrijedi. Knjiga je potpuno beskorisna jer je u njoj tek 1/3 lista Barbarosse. Kupljeni modeli neće propasti, ali pobogu… možda bih vodio Mađare ili Slovake protiv Rusa.
Pa BF ekipo, lijepo ste me zeznuli. Lijepo ste me prevarili i lijepo sve nas koji kupujemo vaše knjige radite BUDALAMA.

I što sada?
Imam knjigu koja ne vrijedi. Želite da još novca potrošim za nešto što sam platio?
Što ide nakon toga? Možda da odmah napišete sve svoje sjajne ideje.
Niste li se mogli svima koji imaju originalne knjige ispričati? Hoću li ja dobiti sve ove nove liste u jednom PDF dokumentu? Ili vas nije briga jer vam je neki znalac i stručnjak savjetovao da ignorirate ovakve poruke? Možda isti stručnjak koji je smislio «Digital Exclusive» liste?

Ipak neću napisati sve što sam mislio. I svakako ću izostaviti poduži dio u kojem vas pokušavam braniti i naći razuman odgovor na ovo napravljeno.
Ja sam za vas tek mali kupac koji ne mora igrati FoW jer će se pojaviti netko novi sa više novaca, netko tko će igrati FoW kakav je bez komentara, bez da će sam sebe dati toj igri.

Ja mogu obećati samo jedno.
Ovim postupkom moj primjerak knjige Barbarossa ste učinili nevažećim. Knjigu ću lijepo staviti na policu i neću je više otvarati. Baš kao što neću ni slagati liste iz te knjige, niti ću kupovati modele za te liste.
To je moj bojkot prema vama u ovom trenutku i nije važno da li će ovo doći do vas. Tko sam ja za vas? Tek mali igrač FoW-a.

Pa lijepi pozdrav vama!

Tomislav

Nema komentara:

Objavi komentar