ponedjeljak, 26. rujna 2022.

FoW BR - Markovi T-34 protiv Tomovih Panthera

 

 Odlučili smo igrati nešto jednostavno, nešto bez previše kompliciranja... Free for All. Ja sam bacio veći broj pa napadam.

 
Markova lista

 
Tomova lista
 
Prekrasna podloga za igranje. Raspored jedinica prije početka.
 
Marko postavlja jedinice...
 
Svoj lijevi objektiv sam branio s tri Panthera i dvije Pume. Malo dalje od tog objektiva su i 2x Grille (lijevi ne drži objektiv jer je u 6", a ne u 4"). Ne znam zašto sam mislio da se objektiv čuva ako je jedinica u 6". U sredini su za pomoć spremni HQ Panther i 2x King Tiger ili kako BattleFrontovci kažu Tiger 2. Iza njih su 3x Wirbelwind, a desni objektiv drži 7 baza MG pješadije s Panzerfaustima i njihov prijevoz (7x SdKfz 250). 
Moj protivnik Mark(o) je dosta agresivno postavio svoju vojsku. Iako sam ja napadač svi njegovi tenkovi se nalaze na otvorenom. Njegov desni objektiv drže T-34/85 HQ i jedan vod T-34 (10 tenkova). U sredini ima drugi vod T-34 s također 10 tenkova. Pored njih su 6x 82mm mortari, a malo iza 3x ZSU M17 (AA na vozilima) i negdje skriveni 3x BA-64. Prema lijevom objektivu, iza visoke trave koja ih dobro skriva, nalaze se T-70 tenkovi (5 tenkova) i Markov lijevi objektiv drži mali vod pješadije sa svega 6 SMG timova i tri M3 polugusjeničara s 0,50 calovima. Zli avion se ne vidi, ali tu je negdje...

Igram prvi i sve mi je čudno vidjeti toliko tenkova na otvorenom. Kada ih riješim, ništa ne može zaustaviti moju odličnu pješadiju. Artiljerija je tu da smekša njegovu obranu...
 
Mobilna pješadija drži moj desni objektiv. Ima ih dovolno i odlično su naoružani.

Nasuprot mojoj pješadiji nalazi se Markova pješadija. Imao je više jedinica i mogao je bolje odraditi deplojment jer smo naizmjenično postavljali vodove. Pješadiju je stavio maksimalno naprijed (koliko je deplojment dozvoljavao) što mi je izgledalo odlično jer nisu ukopani na objektivu pa bi se u slučaju mojeg kretanja prema objektivu i oni morali pomaknuti čime napuštaju rovove...

 
T-34 i BA-64 u sredini... u obližnjem šumarku, guraju se mnogobrojni mortari... Kasnije je uvidio svoju pogrešku - trebao ih je staviti na svoj desni objektiv.

Markov desni objektiv čuva vod T-34 i HQ, također T-34.


BITKA kreće... obavezno rukovanje prije starta :)

POTEZ 1
 
Tom

 KRETANJE - Misija kaže da prvi igrač (u prvom potezu) ne može koristiti avione, da ne može bombardirati artiljerijom i da se za sve jedinice računa kako da su se kretale... S obzirom na sve to, pomaknuo sam Panthere na lijevom objektivu lagano nazad, da su bar malo skriveni terenom. Pume također skrivam iza šume jer ih ne želim rano izgubiti; to su brza vozila i lako se zalete prema objektivu ili zaobiđu protivnika i pucaju u slabiji stražnji dio tenka... Tenkove u sredini sam isto tako malo pomaknuo nazad jer su previše izloženi od oba prozivnikova voda.
 
 PUCANJE - Pantheri s lijevog objektiva gađaju bliži vod T-34 na 4+ gdje uništavam komandni tenk T-34/85. Marko na 3+ nije uspio prebaciti HIT. HQ Panther i dva Tigra 2 uništavaju samo jedan T-34/76 iz voda koji je nasuprot njih.
 
HQ Panther i dva kraljevska Tigra u sredini

Pantheri drže lijevi objektiv
 
 
Marko

 KRETANJE - Na moje veliko iznenađenje, Marko se maksimalno zaletio naprijed sa oba voda T-34 čime mi se skoro nalijepio na tenkove. Dio tenkova se brzo kretao kroz teren, a dio je koristio cestu. S jedne stane, sretan sam jer imam po 6 kockica na 3+, na oba njegova voda. S druge strane i nisam baš sretan jer ako ne uništim previše njegovih tenkova na lijevom objektivu igra brzo može biti izgubljena... Srećom mu avion nije došao pa svoje AA Wirbelwinde ostavljam gdje jesu... iako sam morao biti pametniji. Sve osim ukopane pješadije pomiče prema naprijed, ali ta mala vozila mi nisu prijetnja.
 
 PUCANJE - Budući da je Dashao, ne može pucati. Mortali su našli moju artiljeriju, postigli 1 HIT, međutim prošao sam SAVE.

Nekoliko T-34 je već na objektivu

Zabrinjava i situacija u sredini...
 
 

POTEZ 2
 
Tom

 KRETANJE - Kako je situacija krajnje ozbiljna, moram dobro razmisliti što u ovom trenutku odigrati. Tek je moj drugi potez, a partija već visi...
Pume koristeći zaklon voze najbrže što mogu prema Markovom nebranjenom objektivu. HQ Panther se povlači između šume i ruba terena... čuvam ga od HITA s boka. Wirbelwinde povlačim na pogrešnu stranu i parkiram ih u polje koje ih djelomično skriva. Nažalost, sve su dalje od kritičnog objektiva i očiglednog napada iz zraka...
 
 PUCANJE - O ovom pucanju ovisi partija... Ili ću Marka razbiti već u drugom potezu ili ću biti razbijen...
Prvo pucaju Pantheri na objektivu. Ne usudim se raditi BLITZ... računam na puno HITova, na 3+. Pucam i radim 4/6 HITova. Moglo je i bolje, ali što sada... Trebam baciti 4 kockice sa 3+ za FP i vod će se dodatno smanjiti na 5 tenkova (1 je uništen u prvom potezu). Bacam katastrofalno loše... Uništavam samo jedan T-34 (srećom je to T-34/85) dok tri ostaju bez posade.
HQ Panther i Tigrovi 2 u srediti su spremni popraviti loše bacanje...  Da li gađati vod na objektivu, na 4+ ili bliži vod na 3+? Razmišljam predugo... donosim pogrešnu odluku. Ne pomažem Pantherima koji drže objektiv nego gađam bliži vod... Bacam 5 kockica... trebam 3+ za HIT... pogađam samo jednom. Radi velike blizine Marko ne može prebaciti pogodak tako da je srećom uništen T-34/85.
Radim Shoot & Scoot za Panthere na objekivu i padam, veliki Tigrovi prolaze Shoot & Scoot...

Stanje u sredini... Nažalost, samo jedan uništeni T-34

Borba oko objektiva...


Marko

Avion je došao :(  i to tamo gdje može napraviti najviše štete...
Iz HQ tenka je iskočio komesar... ponadao sam se da i on bježi... potrčao je prema obližnjoj šumi... čulo se nekoliko pucnjeva iz Naganta... u napuštene tenkove se vraća posada... nedostaju zapovjedinci... komesar sprema zadimljeno oružje i uskače u komandni tenk.

KRETANJE -  Vod T-34 na objektivu zaobilazi Panthere i ulazi im u bok (koliko ih je moglo napraviti taj manevar). Samo moraju paziti da ostave dosta mjesta jurišnim avionima jer ako uđu u 8" avioni ne mogu bombardirati...
T-34 iz sredine terena se također premještaju u bolju poziciju za gađanje moje artiljerije. AA vozila jure prema Pumama...
 
PUCANJE - Prvo avioni nalaze moje Panthere iz prve... bacaju razorne bombe i pogađaju oba tenka. Bombe su jednostavno prejake za od gore slabo oklopljene Panthere... jedan gori, iz drugog bježi elitna SS posada... Iste Panthere napadaju tri T-34 s boka. Granate lupaju po bokovima, ne buše ih... Posada gubi živce i napuštaju zadnji operativni tenk... Treba naglasiti da su to vrhunski izvješbani SS-ovci, neslomljivog morala (bla, bla...). Drugi vod T-34 uništava oba Grillea. Vod T-70 buši jednog Wirbelwinda, AA vozila gađaju Pume i jedna ostaje bez posade...
 
Učinak Markovog pucanja je katastrofalan za mene :(
 
 
Prelet zlih aviona...

T-70 spremni za paljubu po jadnim Wirbelwindovima... Srećom vide samo jedno vozilo pa su ga ubili dvaput :)

Katastrofa na bojištu nakon što je došlo nekoliko T-34.
 
 


POTEZ 3
 
Tom

 MORAL - Krećem pun samopouzdanja. Ne mogu lošije bacati nego prošli krug... Da vidim da li se u prvi Panther vratila posada; trebam baciti samo 3+... bacam i ništa, ispod trice. Nije još sve izgubljeno jer trebam baciti 3+ da se vrati posada u drugi tenk... opet bacam manje od 3. Sada imam LAST STAND jer je jedan tenk uništen, dva su bez posada... trebam baciti 3+ i napokon ga bacam. Budući da smo obojica mislili da tenk bez posade može držati objektiv, a sada smo skužili da nije tako Marko mi je dopustio da bacam jedan re-rol, da iskoristim Lucky karticu ne bi li se posada jednog Panthera ipak vratila... Srećom bacam 3+.
Posada se vraća u Pumu.

 KRETANJE - Pume jure na Markov bliži objektiv i drže ga. Ostale jedinice miruju ne bi li punim ROF-om maknule "hordu" Rusa s objektiva...

 PUCANJE - Prvo dalekometna paljba; HQ Panther puca u zrak, aktivni Panther na objektivu tjera posadu iz komandnog T-34 (HQ). Posada se prvo obračunava s komesarom pa bježe što dalje mogu. Dva velika Tigra rade 3 pogotka nakon čega dva tenka gore, iz trećeg bježi posada... teško je baciti 3+ za FP.
Nisam napravio previše i više ne očekujem dugu partiju :(

Prekrasna fotka pronađena među osobnim stvarima zarobljenog tenkista. 


Marko

Avion je opet došao. Kao da je problem baciti 4+. Ovaj put napada Pume.
Prilično sam siguran da su se sve posade vratile u T-34 na 4+ jer to Rusima nije problem.

KRETANJE -  Svi tenkovi T-34 jure prema objektivu. Čak i mali BA-64 dolaze cestom. Ostale jedinice miruju. AA vozila brane svoj objektiv.
 
PUCANJE - Avioni rade prelet i ovaj put napadaju mitraljezima. Jedna Puma je zapaljena, iz druge bježe neustrašivi SS-ovci.
Na objektivu triler i drama istovremeno... Puno T-34 (mislim da ih je bilo 6) zaobilaze zapaljene tenkove i napadaju Panthere s leđa... jedan gori, drugi ostaje bez posade dvaput (dvostruki bailed out) pa nekako bacam 3+ i samo je bailed out.
AA vozila masakriraju Pumu bez posade i Markov objektiv je siguran.

Sva neizvjesnost oko ovog objektiva je nažalost riješena...


POTEZ 4
 
Tom

 MORAL - Posada zadnjeg Panthera na objektivu je već na pola puta do Berlina ako ne i dalje... Bacam LAST STAND na 3+ i padam što znači ga je bitka izgubljena... Možda postoji mala šansa da uništim sve tenkove koji drže objektiv...

 KRETANJE - Nema smisla bilo što pomicati.

 PUCANJE - HQ Panther je uništio dva T-34, veliki Tigrovi su uništili 2 i bejlali jednog T-34. Sve to nije dovoljno da maknem sve protivnike s objektiva.
 
Objektiv je osvojen... Drži ga čak 9 vozila.
 

----------------------------------------------------------------------------

ZAKLJUČAK: Čista Markova pobjeda. Da sam u prvom i drugom potezu koncentrirao paljbu na jedan vod T-34 koji su jurili na objektiv možda bi bilo drugačije, a možda to ništa ne bi mijenjalo. Svakako sam zahebao deplojment. Komandni Panther je morao biti podrška na objektivu, a veliki Tigrovi su se morali kretati prema istom objektivu bar na kraju pucanja (Shoot & Scoot). 

Kako je ovo bila lijepa prijateljska partija, a radi toga sam i vodio ovakvu listu ne mogu reći da sam nezadovoljan :). Da se igrala misija s rezervama tko zna kako bi završilo, možda i gore za mene :)

Pametni ljudi kažu da ako se u partiji baci dovoljan broj kockica sve će na kraju završiti kako i treba... Ne mogu se samo bacati jedinice i dvojke... doći će red i na petice, šestice... Samo se mora baciti puno kockica. Ja sam imao nesreću da je partija završila skoro u drugom potezu i da nisam kockicama dao šansu da se okrenu u moju korist.

Poraz mi ne znači previše, već imam listu, za novu prijateljsku partiju... ;)
 

Tom, 2022

Nema komentara:

Objavi komentar