ponedjeljak, 11. siječnja 2016.

Prezentacija FoW-a u Lekeniku


Slika 01 - Borba Njemačkog oklopa protiv Shermana i T-34/76

Misija: Couldron
Bitka: Igrali smo MW, Amerikanci i Rusi protiv Nijemaca… Ne znam gdje se to moglo odigrati 1943. Godine.

Uvod: Probali smo odigrati jednu bitku FoW-a, ali u troje. Nismo imali vremena za dvije bitke i bilo je glupo da svi ne igramo. Kako Edo ima Amerikance, a Ivan Ruse, predložio sam da njih dvojica igraju protiv mene. Dogovorili smo da svaka strana ima 2000 bodova, tj. ja 2000, a oni svaki po 1000.

Znam da ovakva igra nikako ne može biti dobro izbalansirana jer sam ja vodio jednu odličnu i kompletnu listu sa 350 bodova više nego što bih trebao imati dok su oni svoje liste skraćivali čak za 650 bodova. Dogovor je bio da imaju dvije komande i da se gubitak komande računa tek ako izgube obje.

Amerikanci sa dva mala voda Shermana plus Recon tim nisu mogli puno napraviti. Ukupno 8 Shermana i 4 baze pješadije (ili 3 džipa). Rusi su imali veliki vod T-34/76 tenkova (10 vozila) i komandni T-34/76, 4 ISU-122 i 3 mala BA-64. Zajedno su imali 6 vodova; 19 tenkova, 4 samohodna topa, 6 malih izviđačkih vozila sa opcijom da Amerikanci igraju i kao pješaci.

Bilo je dosta zainteresiranih za ovu prezentaciju. Pokušali smo objasniti kako igra radi. Prije početka igre samo demonstrirali što može napraviti jedan avion skupini od 10 gusto poredanih tenkova. Avion je uništio čak 7 tenkova. Nakon ovoga je Ivan svoje tenkove rasporedio tako da ih avion nikako ne može dohvatiti više od jednoga.

Da samo napomenem; mi smo upali u prostor gdje je 15-20 ljudi igralo Call of Duty. Dečki i cure (bilo je nekoliko cura) su nas lijepo dočekali, medicom smo nazdravili i igra je mogla početi.

 
Slike 02 i 03 - Ekipa nas gleda kako igramo...


Slika 04 – Stol postavljen, tereni isto, vodovi spremni… Igra može početi. Daske nisu obojane pa teren ne izgleda baš nešto, cesta nema dovoljno, tek je jedno brdo i dva jezera, pokoja šumica… manje zelene površine predstavljaju konsilani teren…
Objektivi su postavljeni dosta daleko jedan od drugoga.

 
----- Početni raspored je sljedeći:
Nijemci:
G01 – Prvi vod pionira na lijevom objektivu (Panzerknacker SMG komanda, 9x Rifle)
G02 – Drugi vod pionira na desnom objektivu (Panzerknacker SMG komanda, 9x Rifle)
G03 – AT vod sa SMG komandom i 3x 7.5cm PaK40 (Range 80cm, RoF 2, AT 12, FP 3+)
G04 – Teški AA vod (čitaj teški AT vod) sa Rifle komandom i 2x 8.8cm FlaK36 (Range 100cm, RoF 3, AT 13, FP 3+)
GHQ – 2x Panzerknacker SMG
GStuka


Rusi:
R01 – 10x T-34/76
R02 – 3x BA-64
RHQ – 1x T-34/76


Amerikanci:
A01 – 3x Sherman
A02 – 1x Rece platoon (3 džipa ili 3 x Rifle/MG i 1x Bazooka)
AHQ – 2x Sherman



Ambush – Prije početka prvog poteza izbacujem iz Ambusha AA topove 8.8cm FlaK36
  

 Slika RASPORED JEDINICA


Igra: 
  POTEZ 1 – Nijemci
Prvo bacam 5 kockica za dolazak aviona. Jedva su došli, ali dolazi ih maksimalno. Template ide na komandni tenk…
Jedino čime mogu pucati su AT topovi. Prvo pucaju 8.8cm FlaKovi i postižu 5 od 6 mogućih hitova (gađao sam na 3+). Uništena 3 T-34/76 tenka.
Nakon njih pucaju 7.5cm topovi. Dva na Ruse; 3 pogotka, 1 uništen tenk. Treći top puca na Amerikance i nema pogodaka jer sam ih gađao na 6 (Confinent 4+, +1 na long range, +1 jer su skriveni visokom travom).
Na kraju Ju-87 baca bombu i postiže hit (na 4+). Komandni T-34/76 baca 5 što mu je dovoljno za save (Top Arm je 1 +5 na kockici je 6 što je više od AT bombe koji iznosi 5). Kako su došla 3 aviona, Ivan mora re-rolati uspješni save i opet baca 5.

 
Slika 05 – Zamišljeni protivnici nakon što sam u prvom potezu uništio 4x T-34/76.

 POTEZ 1 - Rusi i Amerikanci
Sakrivanje tenkova i ostalih vozila od mojih AT topova i aviona. Nije im došla rezerva. Amerikanci idu at-the-double i skrivaju se iza šume.





Slika 06 – Situacija na stolu nakon prvog poteza. Svi mobilni tenkovi su se sakrili, koliko su mogli.

 POTEZ 2 – Nijemci
Bacam 4 kockice za dolazak aviona i dolaze, 2 aviona, template ide na 4 Shermana. Jedan je dovoljno daleko od šume pa ne moram bacati za Range-in.
Pucam sa topovima od 7.5cm. Dva gađaju T-34, 2 hita i dva tenka napušta posada. Dovoljno ih je operativnih pa Ivan još ne mora bacati za moral tog voda. Jedan top gađa Edinu pješadiju i postižem hit, pješadija pada save, a ja prolazim FP iako ga nisam morao ni bacati jer pješadija nije bila ukopana.
Topovi 8.8cm nemaju na koga pucati.
Avion po običaju dolazi zadnji i postiže 3 pogotka na Shermane. Dva bacaju dovoljno, jedan je uništen jer je za avion FP 1+. Edo je bacao kockice za save, za sve tenkove odjednom tako da se na kraju odlučio da je uništena 2nd komanda. Shermani imaju AA MG, ali ih Edo zaboravlja koristiti.


 POTEZ 2 – Rusi i Amerikanci
Operativni Shermani (1st komanda i vod sa tri tenka) bacaju dim na moje ukopane pionire na lijevom objektivu. Dim je bačen sa ciljem da onemogući obrambenu paljbu AT topa od 7.5cm kada tenkovi krenu u assault. Srećom pješadiji nije maknut GtG (gone to ground) pa se hitovi postižu na 6.
Shermani kreću u asaault. Nema obrambene vatre i uništavaju jednu bazu pješadije. Bacam za motivaciju i krećem u kontra-napad. Postižem dva hita. Nema uništenih tenkova, međutim jedan je ostao bez posade. Opet kontra Amera i uništavaju mi još jednu bazu pješadije. Prolazim motivaciju i krećem u još jedan kontra-napad. Ovaj put sam bio uspješniji tako da je jedan tenk uništen, jedan ostaje bez posade…. Na kraju borbe pionira protiv tenkova, pioniri gube dvije baze dok su Amerikanci ostali bez svih tenkova jer je tenk bez posade zarobljen.
Kako sam dobio 2 hita u napadu pješadiji sam morao staviti token Pinned down, ali ga zaboravljam staviti. Dugo nismo igrali FoW pa su neka osnovna pravila zaboravljena.
Rusi se kreću at-the-double…
 

Slika 07 – Shermani se pripremaju za assault.
 
Slika 08 – Shermani završavaju assault.

 POTEZ 3 – Nijemci
Po običaju dolaze dolaze avioni (2), template ide na T-34… Postižem 3 hita, jedan T-34 je uništen…
 POTEZ 3 – Rusi i Amerikanci
Ništa posebno osim što im dolazi 1 rezerva… Na stol stavljaju 4 ISU-122 jurišna topa
Slika 09 – Da li u igru uvesti 3 Shermana ili 4 ISU-1223?

 POTEZ 4 – Nijemci
Avioni ne dolaze
Dolazi mi jedna rezerva. Odlučujem se za Mittlere Panzer vod (2x PzIII G, 1x PzIII M, 1x PzIV F2). Rezerve dolaze sa suprotne strane, malo ih sakrivam iza gorućih T-34, gađam preostale Ruske T-34 tenkove… Postižem 3 hita, dva tenka uništavam. Uništen je komandni tenk. Ivan baca za moral tenkovskog voda i prolazi ga.

  POTEZ 4 – Rusi i Amerikanci
Dolazi im još jedna rezerva; vod Shermana koji idu na moje Panzere umjesto da se bore za objektiv.
Edin Rece tim miče GtG mojom pionirima na lijevom objektivu.
Ivan sa preostalim T-34 tenkovima puca na moje Panzere. Postiže dva hita, uništava mi jednog PzIII G. Moji protivnici rade veliku pogrešku jer je ovim pogotkom uništeni tenk zaklonio preostale tenkove. Umjesto da ih Edo gađa na 5, sada ih mora gađati na 6. Umjesto da baca 3 kockice i pogađa na 5 ili 6 kockica na 6, on baca samo tri kockice sa hitom na 6.
Na Panzere pucaju i 3 Shermana. Gađaju me na 6 i postižu 1 hit. Jedan tenk je okrenut bočno, ali je srećom van 16'' pa hit ide na Front Arm od PzIII. Oklop, bačena kockica i long range su točno koliko i AT Shermana, Edo baca FP test i ne prolazi ga.
Napokon su ISU-122 postavljeni u položaj za pucanje. Pješadiji je skinut GtG što znači da se pogodat postiže na 5+. Ivan baca kockice i ima čak 5 hitova. Kako se radi o Breakthrough topovima, pješadija nema save. Topovi moraju proći svoj FP test na 2+. Jedan ga ne prolazi pa mičem «samo» 4 baze pješadije sa stola. Opet radimo grešku i pješadiji ne stavljam token Pinned down iako su primili 5 hitova.

 POTEZ 5 – Nijemci
Avioni ne dolaze, dolazi jedna rezerva i odlučujem se za KV-1e.
KV ima jednu kockicu, gađa Shermane i ništa.
PzIV uništava Rusku komandu (HQ), PaK 40 još jedan Ruski tenk. Ivan ponovo baca i prolazi moral za taj vod.
Radim Stormtroop i sakrivam preostale panzere kao i KV tenk.

 POTEZ 5 – Rusi i Amerikanci
Ivan i Edo mi napucavaju tenkova, ali bez uspjeha. Od ISU-122 gine jedna pješadija. Bacam i prolazim moral za taj vod jer sam ispod pola.
Slika 10 – Napucavanje PzIII i IV protiv T-34/76. Dolazak Shermana iz rezerve. Ravnoteža se polako vraća. ISU-122 su uništili 5 baza pionira.
 POTEZ 6 – Nijemci
Avion ne dolazi, iz rezerve uzimam male 3,7cm FlaKove (FlaK43). Postavljam iz iza Shermana. Minimalne su šanse da ih uništim, ali ću ih definitivno usporiti i neće ići prema objektivima. Postižem 6 hitova, po dva na svaki tenk. Moj AT je 6, međutim svi Shermani se bez problema spašavaju.
KV je zaklonjen iza uništenog PzIII, puca i postiže dva hita, ali Edo spašava svoje tenkove. Panzeri II i IV imaju 5 hitova, Edo sve tenkove spašava.
Nisam siguran da li sam PaKom40 u ovom ili sljedećem potezu uništio deseti T-34/76 tenk. Uglavnom Ivan je bacao i prošao moral i ima samo jedan operativni T-34 koji je skriven iza živice i ne može se kretati jer je komanda davno uništena.

 POTEZ 6 – Rusi i Amerikanci
Edo se povlači iza mojih FlaKova43, postiže 11 hitova i uništava 2 topa + komandu. Preostali top bježi.
Ivan pomiče ISU-122 bliže radi konačnog obračuna sa mojom pješadijom. Mala rece vozila skidaju GtG pa me Ivan gađa na 6 na 4 kockice. Srećom nema hitova.
Jedan Ivanov T-34 mi gađa tenkove. Mora baciti 6 za hit, uspijeva, ne prolazim save, on baca FP test i drugi PzIII G je uništen.

 POTEZ 7 – Nijemci
Dolaze avioni (2 kom.), iz rezerve izvlačim zadnji vod (15cm Nebele i jedan 5cm AT top).
Napokon sa jednim FlaKom 8.8cm gađam ISU-122. jedan je uništen, drugom bježi posada. Tenkove pomičem prema objektivima, KV ostaje bliže Shermanima kao zaštitnica.
Avioni uništavaju jedan ISU-122 čime vod pada ispod pola (2 su uništena, jedan bez posade, jedan operativan). Ivan baca i pada moral, preostali ISU-122 se povlači.
Ovime je igra gotova jer moji protivnici u igri imaju 3 Shermana (daleko od objektiva), jedan T-34/76, 3 mala rece vozila i 3 infantry rece tima u šumi.

 POTEZ 7 – Rusi i Amerikanci
Moji protivnici se dogovaraju ima li smisla dalje igrati. Odlučujemo se za igru do kraja…
Edini rece timovi iz šume gađaju moju pješadiju na 6, postižu hit, padam save na 3+, on prolazi FP na 6. Bacam i padam moral i zadnje dvije baze pionira odlaze sa stola. Već sam nekoliko poteza prije ovom objektivu približio nekoliko baza iz drugog voda pješadije tako da objektiv i dalje držim.
Shermani se kreću i gađaju KV bez uspjeha, Ivanon T-34 gađa moje panzere i ništa.

 POTEZ 8 – Nijemci
Dolazi avion (3 komada), rezervi više nemam.
Topovima gađam mala rece vozila (BA-64), povlače se, ali je jedno uništeno. Kasnije uništavam još jedno vozilo.
Avion gađa Shermane, oni ponovo ne pucaju AA mitraljezima. Uništavam dva Shermana.

 POTEZ 8 – Rusi i Amerikanci
Edo povlači rece timove dublje u šumu jer sam vjerojatno u prošlom potezu jednog uništio. Znam da su na njega pucali 7.5 i 8.8 cm AT topovi.
Edin Sherman ne uspijeva pogoditi KV (mislim da je njega gađao).
Ivanov T-34 više nema koga gađati.

 POTEZ 9 – Nijemci
KV gađa Shermana i ništa, Panzeri idu na objektiv…
Mali 5cm AT top (AT 9) uništava zadnjeg Shermana jer ga gađa sa boka. Ima dva hita, jedan je za uništenje, bacam 4+ na kockici i Sherman je gotov.
Ne znam tko je uništio zadnjeg BA-64.
Sada sam uništio 4 od 6 protivničkih vodova. Ostao je jedan T-34 i dvije infantry rece baze. Dečki ne mogu bacati za moral jer su im uništene obadvije komande. Moja pobjeda.

Slika 11 – Potez deveti (na kockicama piše osmi), igra je gotova…

Zaključak:
Na kraju je rezultat 4:3 za mene. Lijepo smo se igrali, puno toga smo zaboravili napraviti. Ja na početku igre nisam postavio dva minska polja čime bi si znatno olakšao obranu objektiva, Edo nije pucao AA mitraljezima na avione…

Mojom protivnicima nije bilo lako igrati sa dvije polu-liste, ali su napravili i par velikih pogrešaka. Po meni, trebali su skupiti nekoliko vodova i onda ići u assault na moje pionire uz prethodno bacanje dima na AT topove. Ovako su gubili vod po vod. Edo je drugi vod Shermana poslao na moje tenkove umjesto da je pomogao kod zauzimanja objektiva…

Teren nije imao previše zaklona pa je bilo teško sakriti sve vozila, pogotovo vod sa 10 T-34 tenkova.
Vjerujem da će sljedeće igra biti bolja i puno napetija.

Nadam se da smo uspjeli objasniti osnovna pravila zainteresiranima.
I za kraj, bilo mi je užitak igrati u Lekeniku. Jedna ugodna atmosfera. Mogli bi  uskoro sve ponoviti.

Jučer sam crtao objektiv, ali još nije gotov. Slika do sada napravljenog ispod. Grb Lekenika ne izgleda 100% tako...

Tom

Nema komentara:

Objavi komentar