subota, 6. veljače 2016.

Samogradnja minskog polja za FoW




Dule

U početku mog igranja igre FoW,  jedina pešadija koju sam vodio kao podršku tenkovima bili su saperi. Od tada se dosta toga u mom shvatanju igre promenilo ali su obojeni saperi ostali i nadam se da ću uskoro opet igrati sa njima. Iz tog razloga rešio sam da napravim minsko plje po uzoru na Battlefrontovo, samo malo bolje. Njihovo minsko polje izgleda veoma siromašno (za te novce):
BB127 Desert Minefields and Anti-tank Obstacle.

Rešio sam da minsko polje napravim od plastikarda jer mi je to omiljeni materijal, dovoljno čvrst a ipak fleksibilan. Uvek radim se polistirenom Petra Veselog iz Češke jer je odličan i meni jedini dostupan. Izabrao sam debljinu od 0,8mm. Od jednog listića (u pakovanju se dobiju dva listića za manje od 3 evra)  uspeo sam da napravim dva minska polja, jedno za Tomislava a jedno za mene. Od jednog pakovanja mogu da se naprave četiri minska polja. Prvo sam napravio model od debljeg papira (zeleno na slici) sa odgovarajućim dimenzijama 8 x 2 inča da bi mi bilo lakše da sve planiram. Sekao sam pravougaonik skalpelom držeći čvrsto lenjir. Sad bi morao da napišem kako je ovo opasno i kako ne treba pokušavati u svojoj kući bez nadzora odraslih i eto napisao sam jer je zaista tako. Skalpel očas posla sklizne pa je ovo jedan deo koji mrzim da radim. Srećom trebalo je "izvući" samo dve linije.

Nažalost, listovi su za malo kraći od 8 inča pa sam morao da ih "produžim". To sam uradio tako što sam dodao parčiće iste debljine, a zatim preko toga i parče listića 0,2mm da dobijem celinu. Taj malo deblji kraj izgubiće se kada dodam posip i sve drugo što sam zamislio.

 
 
 
 
Slike od MP01 do MP07

Kada se sve lepo osušilo jedan dan mogao sam da ošmirglam sve ivice. Konačno sam dobio pravougaonik od polistirena odgovarajućih dimenzija. Minsko polje je daleko a ja sam se već umorio...


Slika MP08

Zatim sam pristupio planiranju i probanju. Najvažnije je bilo da se setim nečega što bi moglo da se iskoristi kao mina. Prvo sam mislio da iskoristim točkiće tenkova Pz3 i PzIV koji su okrenuti naglavačke. Pored mina hteo sam da dodam i tragove gusenica, ponekog mrtvog vojnika, prepreku od šina i malo bodljikave žice. Ideja je bila da ima dosta detalja ali da ipak zbog same igre, minsko polje ne bude pretrpano. Za sada još ništa nisam zalepio samo sam isprobavao. Prepreku od šina pravim od nekakvih komadića plastike a kao model mi koriste takve prepreke iz igre Memoir '44.

 
Slike MP09 i MP10

Kada sam stavio tenk pored minskog polja shvatio sam da su mine od točkova nekako prevelike. Zato sam rešio da za mine upotrebim malene valjke koje postoje na svakom ramu za maketu. Međutim njihovo isecanje bio je veoma bolan proces

Slika MPolje 11

Stavio sam i po dva valjkasta stuba koja su napravljena takođe od ramova za makete. Stubove sam dobro pričvrstio tako što sam na plastikardu izbušio rupe odgovarajućeg prečnika a zatim sve to osigurao green stuffom tako da minsko polje može da se uhvati za te stupce. Uvek moram da razmišljam o tome da će neki igrač nenamerno uhvatiti model ili građevinu za njenu najslabiju tačku. Izbušio sam i rupice na valjcima i na kraju možda postavim tu i neko parčence bodljikave žice.

Slika MP12

Trag od gusenica zamislio sam da napravim od Green Stuffa. Dve pruge od GS pokrio sam najlon kesom i prešao teškim SU-152 preko njih. Rezultat je bio dobar. Na originalnom minskom polju ima više takvih tragova ali meni se nije baš toliko trošio skupi GS. Zato sam ovaj jedan trag postavio više ukoso i po sredini, tako da bude prva stvar koja upada u oči. Od GS pravim i po jedan krater od ekspodirane mine.

 
 
Slike MP13, MP14, MP15

Sada lepim sve preostale detalje i tako završavam osnovni posao oko  minskog polja. Za ovo mi je bilo potrebno desetak dana.

Slika MP20

Za završnu obradu bilo mi je potrebno gotovo devet meseci. Prvo, ispostavilo se da ima mnogo više posla nego što sam zamišljao a drugo, za to vreme uradio sam mnogo tenkova i pešadije koja me je daleko više privlačila za rad od minskog polja. Nažalost ovaj deo postupka nisam fotografisao (ili ne mogu da pronadjem fotografije) ali ću ga rado opisati.

Prva stvar koju sam sledeće uradio je da pospem pesak po minskom polju. Minsko polje sam zalio prvo mestimično super lepkom a zatim bogato lepkom za drvo. Posipao sam sa tri vrste peska kog sam našao: sitnim, srednjim i krupnim tako da ovaj krupan ispadne kao kamenje na minskom polju. Moram da kažem, a nažalost nemam sliku da to dokažem, je da je posle tri vrste peska, koji su bili različitih nijansi, minsko polje izgledalo sasvim pristojno. Inače, koristim običan pesak koji dobijem od nekog ili donesem od nekud, ne kupujem specijalne posipe.

Međutim, ja sam rešio da isprskam sve sivim prajmer sprejem. Kada sam to uradio imao sam utisak da sam se vratio korak u nazad. Sve je bilo jednolično sivo i dugo mi se minsko polje nije uzimalo u ruku. U tom sivilu je i prošao najveći deo vremena. Onda sam polako, mic po mic, bojio poneke delove minskog polja uglavnom kao sporednu aktivnost dok sam bojio neke figurice ili tenkove. Sve je to išlo dosta sporo ali sam na kraju  ipak uspeo da ga završim i veoma sam srećan zbog toga.  Mine nisu tako uočljive kao na BF modelu ali mislim da oni koji postavljaju mine i ne žele da se mine uoče ha ha. Tako da se meni više sviđa minsko polje koje sam sam uradio od originala.

 
SLika MP30 i MP31

Nema komentara:

Objavi komentar